{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

HJÆLP... søges, omk. racer komponenter {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger hjælp til en del uopklaret spørgsmål omkring dele til min nye ramme.

Rammen er med engelsk "bund". Jeg har ingen forstand på dele/ mål osv. Kan bare godt lide at cykel smiley Håber en el. flere kan hjælpe mig igennem. Skal havde samlet den cykel smiley

-- DELE --
GRUPPE: Har tænkt at købe endte SHIMANO ULTEGRA SL 10 sp ICE GREY GROUPSET 2009 eller Campagnolo Athena Groupset 11 Speed 2010 eller SRAM Rival Groupset 2009

Søger hertil råd om for og imod. Koster mere eller mindre det sammen.
Yderligere skal jeg så efter at havde valgt tage stilling til:

Crank length = 170,0mm 53/39
172,5mm 53/39
175,0mm 53/39

Rear mesh = Short
Medium

Front mesh = Braze on
Band 32mm
Band 35mm

Bottom
Bracket = UK
IT

Cassette = 11/23
12/23
12/25
12/27
13/25
14/25
15/25
16/27

HJUL : Har besluttet mig for Vuelta Carbon Pro. De
købes til gruppen ikk? Her er Sram ikke nævnt?

STYR : Easton EA70 Ergo-Bend, men hvilken str. 40, 42 el. 44?

FREMPIND : Easton EA50 Forged Stem, men hvilken str.
110, 120, 130?

INFO omkring mig og min ramme. Str. 57" med "English Bottom Bracket". Jeg er 182 cm og vejer 78 kg +/-

Ramme: (link fjernet)

Frame Size = 57cm
Seat Tube C-T = 584mm
Virtual Top Tube = 575mm
Head Tube Length = 187mm
Chain Stay Length = 100cm
Front Center = 593mm
Seat Angle = 73°
Head Angle = 73°
BB Drop = 69mm

Håber der er en eller flere som er friske på lidt vejledning og køberåd.

På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP... søges, omk. racer komponenter
  • #1   26. aug 2009 1. Jeg ville vælge Campagnolo Athena som gruppe. (Alle har Ultegra SL, og det er lidt kedeligt på den måde)
    2. Du skal have en BSA krankbox, da BSA er engelsk gevind og ITA er italiensk.
    3. jeg ville vælge 172,5mm krank, da det er lige i midten. Personligt tror jeg ikke du kan mærke forskel på en 170 og en 175. Det angiver krank armens længe.
    4. Rear mesh går jeg ud fra er bagskifteren, og der skal du vælge short, ved mindre du vil have en speciel gearing bagtil. Dvs. hvis du gerne vil have meget store tandhjul bagtil, men det vil jeg ikke råde til.
    5. 32mm eller 35mm forskifter skal du selv måle på rammen, der hvor forskifteren skal side, med en skydelære.
    6. Som sagt UK = BSA = engelsk krankbox.
    7. 12-23 eller 12-25 kassette ville jeg tage, men der kommer det an på hvor hurtigt du normalt kører, og hvor kuperet terrein du kører i. tallet angiver antallet af tænder på de to yder tandhjul.
    8. Når du køber hjul skal du købe dem med tilsvarende "bodies" til den respektive gruppe/kassette. Dvs. køber du campagnolo skal du have hjul med campagnolo body på, og tilsvarende med shimano og SRAM.
    9. ang. styr ville jejg igen sige 42, da det er middel. styret skal ca. være lige så bredt som når du strækker dine arme ud. Dvs. afstanden mellem dine hænder med strakte arme. (fra skulder til skulder næsten)
    10. frempindens str. er svær, kommer an på hvor langt væk du vil have styret. normalt siger man at fornavet i forhjulet skal gå i et med styret, når man sidder normalt på cyklen, og kigger ned på navet.

    smiley


  • #2   26. aug 2009 Hej Nikolaj.

    Tak for det hurtige svar. Har du nogen erfaring med Campagnolo Athena gruppen? Omkring bagskifteren og kassette ønsker jeg et højt gear/ tråd! Hvilket er det så jeg skal vælge? Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt.



  • #3   26. aug 2009 Nej jeg har kun erfaring med Campagnolo Record (bedste) og Veloce (middel), og begge er kvalitet. Generelt er Campagnolo super godt, men også dyrt. Shimano Ultegra SL er den gruppe, hvor du får mest for pengene, fordi den er så billig, men jeg synes den er ret kedelig.
    Ang. gear, så ville jeg så tage en 12-23 gearing (køre jeg også selv med) og det er en fin gearingen både hvis man skal op ad div. bakker i DK, men også hvis man skal ligge og kører tempo.


  • #4   26. aug 2009 Hej

    Nu er jeg ved at havde helt styr på min bestilling smiley Ved du hvor omtalte Campagnolo Athena ligger i forhold til andre Campagnolo grupper? Undre mig at jeg ikke kan finde den på deres side. Den shop jeg har fundet den på er den på tilbud(20%) og står som 2010 model og som en helt ny gruppe? Springer på 12/23. Kører primært tempo, men man støder jo på bakker i ny og næ smiley



  • #5   27. aug 2009 Ifht. valg af geargruppe, så er det lidt en smagssag der bl.a. omhandler ens temperament. Campagnolo er racergear, der skifter meget kontant hvor Shimano er lidt mere komfortabelt om man så kan sige. Personligt kører jeg med Record, hvilket jeg er fuldt ud tilfreds med. Campagnolo har en lille fordel ifht. Shimano, via et tryk kan man skifte 6-7 gear op, hvor man med Shimano skal trykke en gang pr tandhjul den skal rykke. Det er en lille ting, men jeg skifter meget ofte ~3 gear op af gangen, typisk hvis jeg rejser mig ved et kryds og accelrerer, når jeg så sætter mig ned igen, skal den i et højere gear. Jeg har aldrig prøvet SRAM, men jeg har ikke hørt noget negativt om det, så det kan du også kaste dig ud i. Personligt synes jeg dog de er tæske grimme.
    www.bikebuster.dk kan du se priser på Campagnolos grupper, hvilket vil give dig en ide om hvor Athena ligger - Hvis du altså kender prisen på den. Du kan også søge på google, der må være en del at finde omhandlende deres nye gruppe.


  • #7   27. aug 2009 Hej Alle

    Tak for jeres råd og info smiley Syntes det virker lidt mærkeligt de ikke har fået smidt Athena ind i deres produkt oversigt? Nå, men de mangler vil bare en webmaster dernede...

    Har "næsten" besluttet mig for Campagnolo nu, efter at havde læst en masse review osv. på nettet.


  • #8   27. aug 2009 Valg af gruppe er jo en religion..

    Rival. 2009

    3800.- for kompl. gruppe. (tyskland)
    (link fjernet)

    3800.- (UK)
    http://www.fudgescyclestore.com/index.php?p=73462

    test:
    http://www.roadbikeaction.com/fly.aspx?layout=content&taxid=65&cid=1101

    Om man kan li deres look er en smagssag, men det skifter meget kontant, og taget gruppens pris i betragtning, så er det en ret let gruppe. (2149g)

    Jeg har prøvet den, og den skifter lige så godt som min egen Sram Red. Så vær ikke bange for at prøve den. Obs. Gruppen deler boddy med Shimano.

    vh
    René


Kommentér på:
HJÆLP... søges, omk. racer komponenter

Annonce