{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.721 visninger | Oprettet:

Rep. af hydrauliske skivebremser. {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har et problem med min forbremse på min Cube. Den piver helt vildt, og den bremser heller ikke forfærdeligt godt. Det er hydrauliske skivebremser. Det slog mig så, om olien skulle være løbet ud eller noget. Havde nemlig taget hjulet af en dag, og i den forbindelse var der en der prøvede forbremsen, mens hjulet var taget af. Har det noget at sige? I så fald, skal hele systemet så luftes ud? For det er vel samme princip som biler.

Kan i hjælpe mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep. af hydrauliske skivebremser.
  • #1   28. aug 2009 er med på en lytter da jeg har samme problem med hillmasteren

  • #2   28. aug 2009 Hey...
    Umidlbard har det ikk noget at sige at man trykker på bremsen et par gange uden hjul så længe stemplerne ikk ryger ud af Caliperen.. Hvis de har være Pumpet helt ud af Caliperen skal systemet udluftes ! Angående pivende bremsere kan det være Skidt og Ned slitte klodser ! prøv at gøre alt 100% rent..

    Håber det hjælper lidt ellers spørg ?

    MvH. Claus H


  • #3   28. aug 2009 Claus: Det kom efter at jeg havde været i skoven en tur. Derefter begyndte forbremsen at blokere. Så jeg måtte presse kaliberne fra hinanden. Nu blokere den ikke mere, men nu piver den af h..... til. Mht til udluftning, kan jeg så selv gøre det?

  • #4   28. aug 2009 Okay du skal være sikker på der ikk er løbet lidt Bremse væske ud på skiven / Klodserne det kan nemlig få dem til at Bibe af H-TIL !

    Ja det kan du godt hvis du har noget DOT4 eller 5.1 Bremsevæske..

    Måden du gør det på er som følgende:

    Fyld beholderen ved grebet helt op...
    Pump et par gange med grebet og hold den inde og løssen udluftnings skruen på Caliperen Spænd den igen.. Gør det nogle gange til grebet føles tilpas hård !


  • #5   28. aug 2009 Claus: Tusind tak. Nu har jeg noget at gå ud fra :o)

  • #6   28. aug 2009 Når man har kørt med klodserne i lidt tid, kan de godt blive blanke.
    Derfor er det en god idé, at tage dem ud og slibe overfladen med lidt sandpapir,
    for at fjerne den blanke overflade, jeg gør det ca pr. 400-500 km. =)

    Og ja, hvis du har fået bremsevæske, olie, eller lign smøremidler på skiverne, og muligvis ind på klodserne, så nedsætter det også bremseevnen en del. Så sørg for at skiver og klodser er rene, tør skiverne af i lidt sprit i ny og næ evt.


  • #8   28. aug 2009 Hayes Stroker Ryde hydrauliske skivebremser (180/160mm)

    Det hedder de. Jeg har kun kørt med dem omkring 300 km.


Kommentér på:
Rep. af hydrauliske skivebremser.

Annonce