{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Gear justering, Shimano {{forumTopicSubject}}

Hej Cg

Har fået mig en trek SL1000 med 9 klinger bag og 3 foran

Jeg er ved at blive træt af den skratter i yder positionerne. jeg har så fået set en masse film på youtube men kan ikke lure hvorfor jeg ikke kan justere det ind

nogle der kan hjælpe?

9 klinger bag og 3 foran (der står Tiagra på bagskifter)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear justering, Shimano
  • #1   19. feb 2018 Det er ikke meningen at man skal køre i yderpositionerne lille bag/lille for & stor bag/stor for, det vil nærmest altid skratte og være med stor slid på kæde og tandhjul.

    Det er muligt at du kan minimere eller fjerne problemet helt med en dyrere og bedre geargruppe.

    Der ud over vil jeg mene din cykel burde være født med 2 klinger foran, så mon det er muligt der sidder et kranksæt på som slet ikke passer til cyklen?


  • jesper L
    jesper L Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Svar: 2
    #2   19. feb 2018 en store klinge vil altid gå på ved de store tandhjul og modsat, og det er meget unormalt med 3 foran, den er født med 2, så der er bestemt lavet noget fusk, få den tilbage til standard så vil du opleve en anden cykel smiley og de vil bestemt køre på hvis forskifter oprindelig er til en 2 klinger, ta en tur forbi din cykel handler og få det tjekket op på smiley

  • #3   19. feb 2018 okay super var ved at mistet hovedet med kabel tilspænding og H og L skruen smiley

    Sikker på det med 2 ? den er købt sådan, ved designcykler, men hvis jeg kan komme af med det skratten ved at have 2 vil jeg fortrække det


  • #4   19. feb 2018 Har lige googlet din model og det ser ud til den er bygget med 3 klinger i for, så lærte man noget nyt i dag også smiley
    Men så må det som sagt være fordi at det jo ikke er meningen man skal køre i yderpositionerne at den skratter.


  • #5   19. feb 2018 okay mange tak for hurtige svar ! smiley
    god aften, derude!


  • jesper L
    jesper L Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Svar: 2
    #6   20. feb 2018 ok ja, kan jo være en cross cykel, når du køre på stor klinge, så kan du køre på de 3-4 små klinger, og det i midten, så kan du køre på mellem klingerne uden lyd, og på det lille fortandhjul så kan du køre på de store bagtandhjul, så der skal skiftes på fortand for at undgå de går på smiley

Kommentér på:
Gear justering, Shimano

Annonce