{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

RockShox Tora vs Dart {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter en mountain bike til at kører i skoven med. Jeg er nået frem til den konklusion at det enten skal være en Rivette H2-2 eller en Canyon Yellowstone 4.0. Det er i mine øjne de to cykler der giver mest udstyr for pengene.

Den eneste umiddelbare forskel er forgaflen. Canyon kører med RockShox Tora SoloAir 100 og Rivetten kører med RockShox Dart 3. Men er der den store forskel på de to når alt kommer til alt?

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=1763

(link fjernet)

Jeg har fundet Rivetten til 5000 altså 500 billigere end Canyon(uden fragt). Vil de ekstra penge være givet godt ud? Det rækker jo trods alt til et par sko og pedaler.

Håber I kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RockShox Tora vs Dart
  • #1   25. dec 2009 Hej Christian

    Den Canyon du linker til har både en bedre forgaffel samt en god bagskifter(XT) frem for Rivetten. Jeg vil nok vælge Canyon, idet der er meget udstyr for pengene synes jeg, du skal have en en XT bagskifter eller Sram X.9 bagskifter til sammenligning, idet du bruger bagskifteren meget. Og deore skiftegreb på canyon'un virker bedre en sram X.5 på rivetten. Udstyrs mæssigt vil jeg gå efter Canyon, men umiddelbart har jeg ikke de store erfaringer med Canyon Yellow stel samt Rivette H2-2 stel, men noget tyder på, at de har samme køreregenskaber.

    Du vil få bedre glæde af canyon mtb'en - det er selvfølgelig min mening smiley
    held og lykke


  • #2   25. dec 2009 nemlig du kan justere forgaflen med en gaffel pumpe smiley

  • #3   25. dec 2009 Tora er bedst uden tvivl..

    men jeg havde taget Rivetten smiley Jeg synes rammen er federe, og fordi SRAM laver nogle kanon gode geargrupper! X.7 bagskifter er slet ikke en ringe skifter, den skifter mere præcist og mere kontant end XT'en gør. Min erfaring siger, at jeg skal lave en mindre gearjustering næsten hver gang da jeg kørte med Shimano i skoven, nu er jeg gået over til Sram, og har kørt en del ture, og det er blevet grov indstillet herhjemme og fin indstillet i skoven én gang...og det spiller bare!

    Du kan altid opgradere din gaffel når du føler pengene er til det og du har lyst til noget bedre..Så længe man er nybegynder, vil du ikke mærke forskel om du kører med Tora eller Dart...

    godt nytår


  • #4   26. dec 2009 jeg har kørt med begge gafler bare i 80mm, ( da jeg selv var i tvivl) min oplevelse var at tora'en var bedst at køre skov med, da den næsten vil hjælpe dig igennem tingende... hvor i mod Dart ( dette var en dart 2) helst bare ville forblive helt udstagt. ved at der kommer en kommentar der hedder " Alø, det er bare et spørgsmål om indstilling". men nej det er det ikke, det var lige meget hvor blød man havde gjort dem.. og låse mekanismen virker også bedere og mere solid på tora'en

  • #5   26. dec 2009 Jeg tror også det bliver rivetten. Men jeg er nybegynder og min lokale forhandler sagde at han som minimum ville anbefale mig at tage noget magen til den gamle Trek 6300(2009) model. Og der minder rivetten rigtig meget om.

    Mange tak for hjælpen til jer alle!


Kommentér på:
RockShox Tora vs Dart

Annonce