{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Piven fra bremser {{forumTopicSubject}}

Hej CG smiley
Min TREK's skivebremser piver helt sindsygt.. Det er så slemt at folk kigger når jeg bremser, og selvfølgelig når de så er varme så piver de ikke.. Men det er kommet her i kulden..

Er der noget jeg kan gøre ? Den bremser fint..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piven fra bremser
  • #1   8. jan 2010 Det er meget normalt at de piver, men hvis du vil gøre noget kan du rense skiverne med sprit, og det samme med klodserne og så giv dem en tur i ovnen. Eventuelt kan du sætte nye klodser på, og justere bremsen.

    Vh Anders
    anderskjergaard.dk


  • #2   8. jan 2010 ...

    enten er det på grund af en væske (højst sandsynligt sne/regn el.) som får skiverne til at pive, ellers er det fordi kaliberen står forkert.

    den nemme måde er at justere bremserne (efter min mening):
    det du skal bruge:
    5mm unbraco nøgle

    1. skru unbracoboltene på kaliberen løse så kaliberen lige kan bevæge sig frit.
    2. træk i bremsegrebbet nogle gange så kaliberen til passer sig.
    3. hold bremsegrebbet lidt mere inde, end du plejer ved en hårdbremsning.
    4. spænd unbracoboltene på kaliberen mens du holder grebbet inde som i punkt 3.
    5. tag en en tur på cyklen og se om problemet er væk.

    ellers ligger det også besvarelser på spørgsmål som dit i forummet, brug søgefunktionen.


  • #3   8. jan 2010 Jeg vil prøve at holde øje om det er slemmere i vådt vejr, ellers vil jeg bruge dit tip Gustav, Tak for rådende :).


  • #4   17. maj 2011 jeg sleb mine hurtigt med noget fint sandpapir det hjalp med det samme smiley

Kommentér på:
Piven fra bremser

Annonce