{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Rune T
Rune T
Tilmeldt:
8. apr 2009
Følger: 1 Emner: 55 Svar: 37

Avid Juicy+Goodridge {{forumTopicSubject}}

hey
er der nogen her på CG der ved om man kan installere Goodridge hydradik kabler med Juicy 3 bremser.
har set de har et set juicy 5, og jeg tænker at der ikke kan være den store forskel på 3'erne og 5'erne ???

vh. Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avid Juicy+Goodridge
  • #1   18. feb 2010 Hvad er grunden til du vil have nye slanger og ikke helt nye bremser?

  • #2   19. feb 2010 Thor så vidt jeg kan læse var det ikke spørgsmålet smiley

    Jeg mener jeg har set et sæt goodridge slanger lavet specielt til Avid Juicy 3/Code bremser, så det skulle godt kunne lade sig gøre


  • #3   19. feb 2010 Der har du ret. Men måske er slanger ikke den bedste løsning.
    "Service er ikke at får det man mangler, service er, at man får det man ikke vidste man manglede" ~En meget klog mand.


  • #4   19. feb 2010 Ja det er da en temmelig klog mand der har sagt det, vise ord, vise ord ... smiley
    Og kan kun give dig ret i at slanger nok ikke er den bedste løsning til lige præcis en juicy 3 bremse


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #5   19. feb 2010 Det du gør når du smider goodridge og for den sags skyld andre armerede slanger på er at du får en mere kontant reaktion fra bremsen. Armerede slanger er ganske enkelt mindre elastiske end de orginale.

    Efter som juicy 3 arver geometri fra de ældre juicy 5 og 7 bremser, er det blot et low-tech og geometrisk out-dated alternativ, uden så mange justeringsmuligheder.
    Det er absolut ikke en ringere bremse, da bremsecylinder og caliber er ens med tidligere års 5er og 7er.
    Et sæt armerede slanger vil da ikke være spild af penge. Det vil blot være en voldsomt stor investering i forhold til bremsernes ny-pris.


  • #6   19. feb 2010 Alternativ er helt nye og bedre bremser. Det vil koste mere end slanger, ja. Men en XT bremse fåes til lidt under 700 på crc stk. Udover en bedre, lettere og bremse med flere justeringsmuligheder, så er den altså også sprit ny, og med helt nye klodser.

    Slanger koster ca 300 stk. der giver 600 + omkostninger for montering. Så ligger prisen for et sæt slanger lige pludselig for halvanden XT bremse...


  • #7   19. feb 2010 Var det ikk bedre at købe de bremser jeg har til salg?

    JUICY SEVEN med carbon klinger.. til aalllt for lidt penge..

    Se det under min profil..


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #8   19. feb 2010 Thor

    Uagtet hvilken af de nævnte bremser han så køber, ændre det ikke ved det faktum, at bremseslangen stadig er af laver kvalitet end en armeret slange.

    Justering eller ej. En standart slange vil aldrig kunne matche en armeret slange.


  • #9   19. feb 2010 En juicy three vil heller ikke kunne hamle op mod en XT.

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #10   19. feb 2010 Thor

    om du så skruede dig fuldstændig skeløjet ved justering af en xt bremse vil du stadig have en elastisk slange.

    Du kan sikkert justere dig op til et punkt hvor elasticiteten i slangen ikke mærkes, men så har du tilgengæld en modulereing der er helt i hegnet.

    Eh armeret bremseslange er en opgradering til enhver bremse og har man ikke behov for en masse justeringsmulighed og blot ønsker bedre føling med bremsen er en armeret slange den rigtige vej at gå. defor vil det da være hul ihovedet at købe nye bremser hvor problemet stadig eksistere.


  • Rune T
    Rune T Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 37
    #11   28. feb 2010 keg har forhørt mig hos min lokale cykelpusher. han har snakket om at man godt kan købe slangerne og bruge det orginale udstyr ??


Kommentér på:
Avid Juicy+Goodridge

Annonce