{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

udskifting af div. {{forumTopicSubject}}

Sidste år blev jeg ret bidt af at cykle, og føler at jeg i år vil opgradere lidt. Spørgsmålet går ud på om det kan betale sig at opgradere min nuværende cykel, eller om jeg burde købe en anden?
Da jeg ikke står og har sat nogle penge til side, ville jeg sådan set helst bare opgradere lidt, men hvis det er fuldstændigt åndsvagt at bruge penge på sådan en cykel, vil jeg hellere vente lidt og købe en anden.

Men hvis det nu godt kan betale sig, hvad vil i så anbefale?
Jeg ville gerne have lidt større interval i gearene, så havde tænkt på en ny krank, evt. med 3 klinger. Men jeg aner ikke rigtig om det er lige til at smække sådan en på, eller om den kun kan køre med 2 klinger, som den er født med.
Jeg er, som i nok kan fornemme, ret ny inden for alt det her cykle-halløj, så håber i kan rådgive mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udskifting af div.
  • #1   9. mar 2010 Hej Kasper.

    Kan godt forstå du er blevet bidt af det, det er jo fedt ;).
    Mht. din drøm om en triple krank kan du ikke gøre det uden det bliver en dyr affære! Du skal ikke bare ha' en ny krank, men nye skiftegreb der kan køre triple osv. Så det er ikke det jeg ville starte med at anbefale dig. det jeg kan Anbefale dig at opgradere er at lede efter en brugt 105 eller ultegra gruppe, gerne 10 speed, en 12-27 kassette og så måske det jeg første ville bruge mine penge på: et andet hjulsæt og et par gode dæk! der kan du virkelig mærke forskellen :D.

    Din ramme er helt ok at bygge videre på, ligner et udemærket alustel med carbon gaffel.. det kan du godt bygge videre på. Skriv bare hvis du vil vide mere.


  • #2   9. mar 2010 Mr. P:
    Nååhr okay, så må jeg nok ligge det lidt på hylden mht. kranken.

    Men ang. hjulsættet, så havde jeg også tænkt mig at købe nogle andre fælge, men ville gerne beholde mine nuværende dæk, da de er såkaldt "punkterfri", hvilket jeg sætter stor pris på smiley
    Hvilke andre ting, udover hjulsæt og kassette, kan du anbefale? Og ang. kassette, er det svært at skifte?


  • #4   9. mar 2010 Hvad er dit "budget" på opgraderinger for din cykel ;)?

    - Ja farvede ting er en hurtig, og nogengange billigere måde ikke at få en lettere men meget federe cykel på :D.


  • #5   9. mar 2010 Hej, du har en rigtig fin cykel, men det er godt nok ikke de bedste gear, ovs. "men" en god begynder cykel.
    Så måske skulle du bare slå koldt vand i blodet,
    og være glad for den du har.
    Det der med at have 3 klinger foran, er os lidt,,,,, Ja det betyder at din kæde kommer til at kørere lidt for skrå, vis du feks kører på den mindste klingeforan, og det mindste tandhjul foran..:S også kørere det bare ikke godt.. smiley
    Men en saddel, et brugt carbon styr, saddelpind. pynter altid, og giver mindre vægt.
    Ville forslå du kunne starte med at skifte din bagskifter ud, med 105 eller højere. Det ville du nemt kunne mærke.
    Der er jo ingen grund til at skifte hjul vis du føler dem du har køre godt nok i navet, ovs


  • #6   10. mar 2010 Tak for svarene alle sammen.

    Som sagt, har jeg ikke budget, men ville bare gerne opgradere lidt, så jeg kunne få lidt mere fart på. For synes jeg har læst mange som kører med en gns. fart på 35-40km/t.
    Når jeg giver den stort set alt jeg har, kommer jeg kun op på omkring 30km/t i gns, og det vil jeg gerne have hævet, ved så ikke om det bare er mine ben jeg skal bruge mere, eller om det også er udstyret ;D

    Men hvis man kunne få nogle mærkbare forbedringer for en 200-1500kr så ville jeg gerne prøve det smiley


  • #7   10. mar 2010 Der er ikke mange alm. motionister der ligger med et snit på 40 når / hvis de kører alene. Så er det ihvertfald ikke på længere ture.
    Der hvor jeg har kunnet mærke størst ændring ved de forbederinger jeg har lavet på mine racere er hjulene!! Nu ved jeg ikke hvad dine hjul vejer, men en vægtbesparelse der kan mærkes MEGET. Nu kommer man desværre ikke så langt med 1500 på hjulsiden, men jeg ville gemme de penge og sparre mere sammen i stedet for at købe carbonstyr, saddelpind o.s.v. for det er næsten kun udsenet det forbedere smiley


  • #8   10. mar 2010 Jeg vil vædde med at et sæt Mavic Aksium er bedre end dem du har nu ;).

    - Ellers ville jeg spare op til jeg havde ca. 2.500-3.000 kr. til et sæt hjul.. Som Zeeberg siger, så giver det meget mærkbar forskel mens det andet er visuel forbedringer!


  • #9   10. mar 2010 Det visuelle siger mig ikke så meget, det er mere på præstationen jeg vil se forbedringer ;D

    Men jeg vil tage jeres råd til efterretning. Endnu engang tak.

    Men alt sådan noget med nye ruller, hvordan finder jeg ud af hvad der passer? Er der en guide et sted? For det er vel ikke bare lige at udskifte, ligesom på en bil fx? Hele navet osv sidder jo på selve hjulet her, i forhold til på en bil hvor man sætter fælgen på navet. Der er lidt flere ting man skal tage højde for vil jeg tro..?


  • #10   10. mar 2010 Du skal have nogen med Shinamo/Sram body og som passer til 9 speed kassette.

  • #11   10. mar 2010 Og hvad hvis jeg også skulle skifte kassette samtidig? smiley til 10 speed, som der var en der foreslog? og gearskifter osv? :S Eller det hænger måske slet ikke sammen?

  • #12   10. mar 2010 De fleste hjulsæt passer på både 9 og 10 speed. Men hvis du skifter til 10 speed, skal det være både kasette,bagskifter og greb og så kommer du heller ikke ret langt for de 1500 smiley

  • #13   10. mar 2010 Aha.. Hvad så med en anden 9 speed, vil det gøre nogen forskel? Eller er det klingerne foran man skal skifte eller både og eller ingen af delene? smiley

  • #14   10. mar 2010 9 speed Shimano kan du blande så tosset du vil.. så ja, evt. en en 105 eller ultegra bagskifter vil levere nogen bedre og mere glidende skift!

    http://www.bikebuster.dk/detaljer/260393.html
    ^^ - Sådan et sæt der :D. Evt. Fulcrum R7, eller spar op til ksyrium equipe eller noget i ligende prisklasse.. evt. SRAM S20 ;).

    Et par Michellin Lithion dæk og en 105 kassette, ja så er du meget tæt på at holde dig til de 1.500 ;).


  • #15   22. mar 2010 Hej igen gutter..

    Har kigget lidt rundt omkring og fundet et tilbud på nogle fælge.
    "FSA RD200 til campagnolo" til 1800kr er det billigt og passer de på min cykel?


Kommentér på:
udskifting af div.

Annonce