{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Bagdæmper til Trek fuel 70 {{forumTopicSubject}}

Er der nogle som ved hvilken dæmper man kan udskifte den gamle med for at få mere dæmpning i bagenden?? Har ik så meget forstand på det, men hvis den skal passe i både huller og længe osv. så skal man jo passe lidt på med bare at bestille!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagdæmper til Trek fuel 70
  • #1   24. mar 2010 Du skal vel bare have fat i en dæmper med samme eye to eye samt stroke...

  • #2   24. mar 2010 Og de mål er det i mm? Stroke er det dæmpning og eller hvordan måler man det?

  • #4   24. mar 2010 Ja måske lidt mere, det er jo nok noget at det dårligste der er på den fra ny, og jeg har prøvet en anden som virkede meget mere blød i det, men det er selvfølgelig ikke sikkert den kan give mere pga for lille en vandring. Den nuværende er kun med luft og justeres med en lille pumpe, den kan hellere ikke låses til asfalt brug, så skal man huske pumpen!

  • #5   24. mar 2010 Lars O

    hvilken bagdæmper har du på pt. ?

    på nyere bagdæmpere er der ProPedal så du ikke oplever små "bobs" efter træd i pedalen.

    alle rammer har en begrænsning for hvor meget vandring de kan levere, så du kan ikke bare "tunne" den uden videre.



  • #6   24. mar 2010 Jeg er en eller anden rox på, det er den som sidder der på fra ny!! Men ville gerne have en som måske kunne tage lidt mere fra pga den dårlige ryg

  • #7   24. mar 2010 Lars O

    en dæmper med fjeder/coil vil nok være bedre for dig.

    og så skal du huske at indstille rebounden.
    du skal også have det rette tryk i dæmperen for ikke den bliver for hård.
    og huske sag på ca. 25-30%.
    men det ved du måske allerede ?

    jeg har ikke hørt om "rox" før men gætter på du mener Fox.
    et evt. billede af den ville være rart.


  • #8   24. mar 2010 LOL ja jeg kan se at min stavning ik lige var så god der smiley og ja det er en fox.....
    Kan man få den fjeder/coil i alle størrelser, for min vandring er ik så lang så vidt jeg kan se? 25-30% hvaaaddd, nej det ved jeg intet om, som sagt er jeg helt ny i det her bagdæmper sjov??


  • #9   24. mar 2010 Lars O

    sag er den vandring der bliver opslugt når du sætter dig på sadlen.
    25-30% sag er et ca., men det er der omkring.

    sag skal være der for at gøre din tur mere flydende og smooth.
    forstil dig at du fx. tager og kører ned gennem skoven, og der så er et hul i jorden, bagdæmperen vil så give de 25-30% sag til at opsuge hulet så du (næsten) ikke mærker det.

    så hvis du har pumpet din bagdæmper så hårdt at der intet sag er, så vil turen klart være mere hård.

    rebound vil jeg oversætte til dansk at være "respons" altså hvor hurtigt bagdæmperen kører ud efter at have opsuget et "bump"/forhindring.
    jeg god regel for det er at den skal være så hurtig som mulig uden at den er springende, så du ligefrem mærker at den "kaster" dig af sadlen.

    i andre må lige rette mig hvis det er.


  • #10   25. mar 2010 @Lars 0

    Jeg tror du er helt galt på den. Prøv at sætte dig ind i hvordan en bagdæmper virker. De fleste fox bagdæmpere har en rebound og en pro-pedal funktion, som hjælper dæmperen til at gøre den mere stiv i det. Hent manualen til din dæmper på fox's hjemmeside, og læs den godt igennem.

    En god bagdæmper skal aldrig fyldes og/tømmes, midtvejs under en tur, for at justere den. Det skulle gerne ske via dens funktioner, eller pr automatik.


  • #11   25. mar 2010 W .

    er jeg helt galt på den med min beskrivelse eller går det ?


  • #12   25. mar 2010 Jo, det er meget godt beskrevet mht sag.

  • #13   25. mar 2010 Jeg vil lige se lidt på det og tusind tak for hjælpen drenge, hvis jeg må kan det godt være jeg kontakter jer for hjælp igen, hvis det er ok??

  • #14   25. mar 2010 Lars O

    ja det er fint, du siger bare til.


  • #16   25. mar 2010 Det er bare fordi den dæmper jeg har er nok noget af det dårligste der er lavet og tænkte på ny og bedre. Cyklen er jo ik en i den dyre ende fra ny af!

Kommentér på:
Bagdæmper til Trek fuel 70

Annonce