{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.795 visninger | Oprettet:

Stelbeskytter mm. {{forumTopicSubject}}

Jeg er den glade ejer af en CUBE Acid Comp.. og har lige nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med =)

1. Stelbeskytter

Jeg leder efter en god stelbeskytter, til at skåne stellet under kæden. Hvor på nettet kan man købe sådan en? og hvilken en burde man vælge?

Jeg fik en ret billig stelbeskytter af cykelhandleren til at klistre på under kæden. Problemet er bare at jeg først fik den, efter at kæden havde raseret stellet. Altså malingen er skrallet af nogle få steder, på stellet under kæden. Kan man få det lakeret igen eller hvordan ser det ud?

2. Rust

Jeg har lagt mærke til at de 4 forreste (chromfarvede) umbraco-bolte der holder styret på "frempinden" er allerede begynt at ruste. Hvad kan man gøre for at forhindre dette?

3. Stel størrelse

Tjae.. cykelhandleren mente at jeg skulle have cyklen i 18". Så var det bare jeg tænkte om han nu bare mente det fordi han ikke havde andre størrelser, eller passer en 18" til en som mig på ca. 184 og 70kg? Burde nok have undersøgt det inden jeg købte cyklen =s

4. Vinter

Af ren nysgerrighed vil jeg lige spørge jer MTB ejere hvor mange af jer der lader cyklen stå inde om vinteren for at skåne den for vejret? Jeg mener, sne og salt kan vel godt være specielt hård ved en cykel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelbeskytter mm.
  • #1   31. jan 2007 Tak for svaret... =)

    Kunne godt bruge nogle links til nogle ode online cykelhandlere der har sådan udstyr.. har prøvet at google et par timer nu.

    kan man bare købe alu eller rustfri bolte hos cykelhandleren?

    Med hensyn til størrelsen får jeg dette resultat



    MTB min. højde
    18.53 tommer 46.33 cm

    MTB max. højde
    20.09 tommer 50.23 cm

    =/ der står godtnok det er vejledende, men i følge den så er 18" måske lige i underkanten..!?

    Cykler også på min til arbejde hver dag... =)


  • #2   31. jan 2007 Rettelse tak for svarene...

    yes den siger også 18/20" men jeg vejer så til gengæld ikke specielt meget.. 69kg.. ?! =/

    Hehe

    http://www.cykelgear.dk/images/racer/IMG_0013.JPG

    Måske man fik brug for sådan et par til de glatte veje..


  • #3   31. jan 2007 1. scott dyreste til 120.- er ekstrem god med nogle gummi flader der forhindre kæden i at larme og den kan købes ved alle scott forhandlere.
    4. jeg lader mine cykler stå inde i stuetemperatur alt tid er træt af at man kan komme ud og finde ud at ckylen er rustet i løbet af en uge.


  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #4   31. jan 2007 1.: Lizard Skins laver næsten udelukkende beskyttelses produkter, primært til selve cyklen. Deriblandt deres mange forskellige Chainstay's (du skal nok bruge en "Jumbo Chainstay".) Du kan tjekke alle deres produkter ud her: http://www.lizardskins.com/

    2.: Skift til nogle i rustfrit stål eller titanium. (Aluminium kan ikke anbefales!)

    3.: Det er svært at svare endegyldigt på, da det afhænger af cyklens geometri. Men umiddelbart er det ikke helt hen i vejret. (Skal måske lige tilføje, at vægt ikke har noget at sige hvad angår valg af stellets størrelse.)

    4.: Jeg kører personligt ikke specielt meget her om vinteren, men det er nu mere fordi det ikke rigtig kan nåes når jeg får fri...! smiley Men tager heller ikke cyklen ud på vejen for at køre fra A til B eller lign. (Det er den sgu liiige en tand for dyr til!!!)


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #5   1. feb 2007 hmm.. jeg måler 85cm fra mit skridt og ned til gulvet uden sko..

    og ja sadlen er da egentlig ret højt oppe

    ... kæft jeg bliver rasende hvis jeg finder ud af at han bare solgte mig den fordi han ikke havde en 20"... !

    Jeg har fået min cykelhandler til at hente en stelbeskytter hjem.. kommer i morgen =)

    Og så fik jeg lige 4 rustfri skruer her i dag af cykelhandleren også...

    Og så har jeg lige et "issue" mere..

    Jeg synes det er mærkeligt at selv på en cykel til 7k og endda også nogle til 10k har man valgt at holde styr på det foreste bræmeskabel vha. strips!!! hvad sker der for det.. kan man få noget godt, ud over dem man kan klistre på??

    Men mange tak for jeres svar ind til videre.. =)


  • #6   1. feb 2007 jeg har en ckykel der lige nu står til 40kilo og det er også strips. men det er helt bevidst for på nogle gafler er der bagpå en lille ting til kablet der skulle holde den på plads, men det er sådan at hvis du vælter så ville kablet blive skåret over efter et par styrt men når den sidder foran så kan det ikke ske. og det skåner rammen for ridser i lakken og sådan noget.
    Hilsen Christian H


  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #7   1. feb 2007 Altså, hvis du vil ha' at vide om du har fået den rigtige størrelse i forhold til geometrien og din højde, så kontakt importøren af Cube, BikeToyz ( http://www.biketoyz.dk)
    Hvad angår dit nye "issue", så kan jeg sige at det er helt normalt på endnu dyrer cykler, se bare min! smiley


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #8   1. feb 2007 Aha.. hehe men det virker bare stadig lidt fjollet at have ting man bruger til at uskadiggøre bandemedlemmer og lign. på sin cykel.. =/

    Kunne man så ikke lave nogle i et smart strømlignet design med fancy farver og firma logo (CUBE f. eks.) og kalde dem kabelholdere =P


  • #9   1. feb 2007 det har a2z lavet men de knækker som tændstikker, det er en til at sætte på stemplet og så klikker du bare kablet fast. men fox er ved at lave en men ved ikke hvor godt det bliver men den skulle komme på den nye FX80/100 i 2008

  • #10   2. feb 2007 yes okay..

    men med hensyn til stellets størrelse, så må jeg da indrømme at jeg er lidt bekymret for hvorvidt de 18" egentlig er stort nok til mig.. =/

    det kunne være fedt hvis i lige gad at skrive jeres højde og størrelsen på jeres cykel så jeg har lidt at sammenligne med.. på forhånd tak



  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #11   2. feb 2007 Ved ikke helt hvorfor det virker som om mine indlæg ikke bliver læst her, men lad mig da prøve en sidste gang:
    Du kan ikke sige noget om korrekt stelstørrelse, udfra en "tommelfingerregel". Det er et spørgsmål om cyklens geometri.
    Ergo skal du ha' det oplyst af producenten, i dit tilfælde Cube. Har kigget på Cube's hjemmeside, men uden held. Derfor vil jeg anbefale dig at du kontakter den danske importør af Cube, BikeToyz, da de med 100 % sikkerhed vil kunne hjælpe dig!


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #12   2. feb 2007 Jeg har set nogle der har viklet styrtape med gel på deres bagstag. Har prøvet det og det funker bare! Men ellers har stortset at store forretniger det eller, kan bestille det. Jeg har en beskytter fra BBB

  • #13   2. feb 2007 Hej Daniel..

    Jo jo jeg har skam læst dit inlæg.. og tak for hjælpen ind til videre..

    Jeg kiggede på hjemmesiden men den var tom under Cube geometri.. Men du mener at jeg bør ringe til dem og oplyse min højde og cyklens størrelse, og ud fra det at de så kan svare?


  • #14   2. feb 2007 Ny har jeg skrevet en mail til biketoyz med mine specs så må vi se hvad der sker..

    Jeg fant dette på www.cubebikes.de

    http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-1692.jpg



  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #15   2. feb 2007 Ja, det ved jeg godt at det er. (De er ikke for gode til at holde deres hjemmeside opdateret!)
    Okay, godt! smiley (Ville så nok bare ha' spurgt efter det geometri"-skema" de ikke har fået lagt ud, men okay. :-))

    Men lad os da lige hører hvad de siger til det. smiley


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #16   2. feb 2007 Hehe hov ved ikke lige hvad der sker for linket nu...

    Men her er lige et andet

    (link fjernet)


  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #17   2. feb 2007 Ja, det er et geometris"-skema", men det har ikke personhøjde indkluderet...! smiley


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #18   7. feb 2007 Så fik Jeg hentet stelbeskytteren... her er lige et billede

    (link fjernet)

    Mærke: BBB Pris: 70 kr,-

    Jeg har også fået svar på min mail fra biketoyz.dk

    Den lyder som følgende:

    ___________________________

    Hej Rasmus,

    Net guides kan være en god guideline, men skal tages for hvad det er. Og
    stel størrelsen er kun en grov guide line - sadlen kan sættes op og ned, men
    over rørs længden er den afgørende i forhold til pasform. Og her kan det
    være din kørestil som er afgørende.

    Det som du har gjort er den bedste metoder - at snak med nogen som har
    forstand på sagerne, samtid med at du kan sidder og føler dig frem og mærke
    din egen fornemmelse.

    Acid Disc er en af vores bedst sælgende modeller, og er også nemt at
    genanskaffe i andre størrelse, så jeg tror næppe at han har gjort sig selv
    en tjeneste for t kom af med cyklen.

    mvh

    Alan

    _________________

    Så nu er der vist ved at være styr på sagerne...

    Mange tak for jeres hjælp..

    Med venlig hilsen

    Rasmus B



  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
    #19   7. feb 2007 Ikke et svar jeg ville stille mig tilfreds med...! Men okay, as long as you're happy, we're happy...! smiley


    Med venlig hilsen Daniel...


  • #20   7. feb 2007 Hmm angående stel så må jeg sige jeg bliver en anelse.. ja øhh pas... =/

    Angående dit link andreas.. så spurgte jeg efter en online forhandler i danmark.. havde ikke tålmodighed til at vente på at det skulle fragtes til dk osv... men har jo skaffet mig en BBB..

    Tak for det ellers


Kommentér på:
Stelbeskytter mm.

Annonce