{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

SRAM red bremsegreb på Karbona Sedna s {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Har købt et Karbona Sedna carbon styr med indvendig kabelføring og skal montere SRAM red bremsegreb på det - men hullet til at føre kablerne ind i styret sidder på indersiden af styret, hvilket er fint nok til bremsekablerne der sidder inderst i grebet, men kablerne til gearskiftet sidder yderst på grebet og jeg synes ikke rigtigt at jeg kan få det trukket "på tværs" af styret uden at udøve vold på selve kablet (vil gerne have grebene siddende så højt som muligt på styret) - nogen der har erfaringer med dette? - kan jeg evt. bore et par ekstra huller i styret til gearkablerne, eller er det helt no-no i et carbon styr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRAM red bremsegreb på Karbona Sedna s
  • #1   23. jul 2010 personligt ville jeg aldrig bore i noget karbon hvor der ikke er tiltænkt at der skal bores.

    Du aner ikke om du bore et sted som bliver mere udsat for stress ind andre steder. Kan du ikke sno det rundt om så det rammer hulet?

    evt billeder ville hjælpe.


  • #2   23. jul 2010 hvis du bore i det er der stor risiko for at du ødslæger dens styrke og at det vil øge risikoen for at det knækker ret nemt.

  • #3   23. jul 2010 Jeg ville ikke bore i det. Og du skal heller ikke udøve vold på kablerne - det kommer bare til at skifte dårligt.
    I stedet må du nok bare indse, at hvis du vil have grebene så højt, så må du have kablet til ikke at gå igennem inde i styret.


  • #4   23. jul 2010 Tak for jeres input.

    Michael G>>
    Kan desværre ikke bare sno det rundt om, da grebet sidder på højde med hullet - dvs. det skal nærmest have et 90 graders knæk for at komme på tværs.
    Sidder på work, så havde derfor ikke lige mulighed for at smide billeder med - men kan gøres når jeg er hjemme i eftermiddag.

    jan H>>
    Ja, måske har du ret - tænkte bare på fx sejlsport, der borer vi gladeligt huller og popnitter løs i alle carbondelene som fx bom etc. - og der er aldrig sket det mindste ved det - men måske er det dimensioneret anderledes end cykeldelene.

    Jesper S>>
    Enig mht. kablerne, det vil helt sikkert gå ud over skiftet hvis de skal "voldes" så meget at de kan komme på tværs - det er nu ikke engang fordi at jeg vil have grebene specielt højt (det kan de faktisk ikke pga. karbona styrets udformning, da det er bredt/fladt lige over bukket) - problemet med ikke at føre dem inde i styret er, at styrbåndet er nødtt il at stoppe lige efter bukket, da styret er udformet med fingergreb i carbonen på det lige stykke.

    Hmmmmm - nå, må tilbage i tænkebox - men der er jo heller ikke nogen der har lovet, at det skulle være nemt. smiley


Kommentér på:
SRAM red bremsegreb på Karbona Sedna s

Annonce