{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
24. jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Veloce compact krank {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der kan give mig svar på følgende spørgsmål?
Jeg har en Bianchi ml3 fra 2004. Jeg vil gerne have udskiftet kranken fra en Veloce 53/39 til en compact 50/34.
Passer de kranke man kan købe nu om dage?
Har set en hos Heino men er i tvivl.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veloce compact krank
  • #1   24. nov 2010 Hej Thomas,

    uden at vide hvad det er for et kranksæt du har set ved Heino, vil jeg umiddelbart sige at det ikke kan passe. Din bianchi, er som du skriver fra 2004, og for et par år siden ændrede Campagnolo den måde hvorpå kranksættet sidder fast på krankboksen (og helt udskiftede krankboksen med udvendige lejer).

    Men smid lige et link, så kan du få et helt præcist svar.

    Mvh


  • #2   24. nov 2010 ...prøver lige igen - det gik lige hurtigt nok...

    Hvis det er et "gammelt" kranksæt, vil det bare kunne sættes over. Hvis det er af den nyere slags, skal du også have lejer med, men de skulle gerne komme i pakken med kranksættet.

    Så det er sådan set bare et spørgsmål om værktøj til afmontering og montering..

    ...men husk at forskifteren til et compact er anderledes, men om en alm forskifter kan bruges, har jeg ikke erfaring med.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   26. nov 2010 Hej Kent
    Tak for din tilbagemelding.
    Det har givet en forståelse af hvad forskellen er. Jeg søgte lidt på udenlandske sider og jeg tror de udvendige lejer skal købes seperat (det skulle de ved bike24).
    Jeg kan nu ikke se hvorfor forskifteren ikke skulle passe. Den skal vel bare justeres i højden på stillet?


  • #4   26. nov 2010 Hej igen - super at det gav lidt mening smiley

    I "gamle dage", da compact kranksættet kom frem, skulle der en speciel forskifter til (minder lidt om den der bruges til en trippel forskifter).

    Det er åbenbart lidt forskelligt, for da jeg i sin tid købte udgaven med de udvendige lejer, var de med i pakken.

    Mvh


Kommentér på:
Veloce compact krank

Annonce