{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.997 visninger | Oprettet:

Underlig lyd fra hjul {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

I dag da jeg skulle ud og cykle i skoven på min mtb, lagde jeg pludselig mærke til en underlig lyd. Jeg har fundet ud af at det kommer fra forhjulet. Det er en lidt klikkende og samtidig skarvende lyd. Om det kommer fra miune eger eller bremserne ved jeg ikke, men selv hvis jeg bremser meget blidt er lyden der endnu, så det kan næsten ikke være fordi bremseklodsen går på skiven?

Det underlige er, at hvis jeg løfter forhjulet og lader det dreje rundt er der ingen lyd, men så snart jeg lægger bare en lille smule vægt på, kommer lyden.

Jeg har kun haft cyklen i snart 3 mdr, så det skulle undre mig hvis hjulet er ved at gå i stykker, eller egerne, men kan snart ikke se andre muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig lyd fra hjul
  • #1   18. maj 2011 Blev det ved eller stoppede det efter du havde kørt lidt?

  • #2   18. maj 2011 det lyder som om, at egerne trænger til at blive spændt - noget du selv kan gøre med en nippelnøgle smiley

  • Johnny N
    Johnny N Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 9
    #3   19. maj 2011 Egerne skal efterspændes, og det kan også være fornavet, der mangler noget fedt, det er meget normalt, på de billigere fornav. et sted producenten spar lidt penge på

  • #4   19. maj 2011 lyden fortsatte gennem hele turen, og med en helt fast og forudsigelig rytme. Men det kan selvfølgelig være det kun er egere et bestemt sted på hjulet som skal spændes og som derfor laver lyden. Mange tak for jeres hjælp smiley

  • #5   19. maj 2011 Jeg tror næppe det er egerne med den beskrivelse du kommer med.

    Tror nærmere det er en fejl i nav'et, eftersom det er en rytmisk lyd, samt at lyden kun er der, når der lægges vægt på hjulet.

    Ned og få det fikset, det er ikke i orden når hjulet kun er 3 mdr.

    /T



  • #6   19. maj 2011 Som Champ'en siger lyder det bestemt ikke som om det er egerne. Egerne plejer at klikke et par gange, men efter du har kørt lidt har de sat sig.. Ned til biksen hvor du har købt den, meget vel fejl i navet

  • #7   19. maj 2011 nu sad jeg her til aften og kiggede på det skide hjul og har fundet ud af jeg har én eger der er lidt løs. Tror muligvis det er problemet, så nu køber jeg en nippelnøgle i morgen og spænder den og hjælper det ikk kan min cykelhandler forvente et visit fra undertegnede.

    Mange tak for jeres svar og hjælp allesammen smiley


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   22. maj 2011 Og tak for dit indslag... Har samme lyd på min nye cykel fra baghjulet.
    Ingen ting hvis jeg løfter cyklen og køre rundt men når jeg sidder på den så er der lyd...


Kommentér på:
Underlig lyd fra hjul

Annonce