{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.714 visninger | Oprettet:

Bygge ny MTB med gamle dele på ny ramme {{forumTopicSubject}}

Går lidt med en tanke om et sensommer/efterårsprojekt smiley

Jeg er i den grad blevet bidt af en gal MTB'er, og har min første hardtail stående ude på altanen. En Kellys Spider fra sidste sommer, den er vejer et ton! Men der sidder jo lidt dele på som godt til nød kunne bruges som begyndelsen på en hardtail der kan lånes ud til venner og familie og bruges hvis ikke lige den lækre Specialized fully er kampdygtig.

Men som sagt vejer den simpelthen for meget til at det bare er lidt sjovt. Så jeg tænker på at smide komponenterne over på en ny ramme, men hvad passer og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg er nok ikke klar til at smide f.eks. 10k efter en ramme. Men mindre kunne måske også gøre det?

Hvad siger I til sådan en ramme? Token Pro Alu http://t-bikes.dk/t-bikes/token-pro-alu-2008 på 1500g den er vel noget lettere end den Kellys ramme?

På Kellys cyklen sidder der et Shimano M191 kranksæt, passer det på Token rammen?

Specifikationer på Kellys cyklen
http://kellysbike.com/index.php?id=gb_archive_detail&product_id=21223&countries_id=222&countries_name=gb&cat_id=243&subcat_id=245

Og så størrelsen? Min nye Specialized er en Medium, Token rammen fås i f.eks. 17? og 19? jeg er 179 høj, har ikke lige min skridtlænge, men bliver 17" ikke for småt? Kan se af Kellys cyklen er 17,5" og den virker meget lille efter jeg er kommet over på min nye smiley

Det var noget af en smøre, håber der er nogen af jer der vil hjælpe mig med at springe ud på dybt vand!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bygge ny MTB med gamle dele på ny ramme
  • #2   22. jul 2011 Ok, må lige få målt min skridtlængde og taste det ind i nogen af de størrelsesberegnere der er på nettet smiley

    Tror det her skal være et projekt så jeg kan lære at fikse cyklerne selv uden hele tiden at skulle have dem forbi mekanikeren.


  • #4   22. jul 2011 Spørgsmålet er hvor meget vægt du sparer ved kun at skifte til en anden ramme. Det er næppe alverden.

    Men hvis du har lyst til at bygge en ny cykel op, så kan jeg kun anbefale at du prøver dig frem. Der er massere af hjælpe at hente rundt omkring på nettet, bl.a. på youtube ligger der mange gode videoer. Jeg har selv bygget nogle cykler efterhånden og det er altså ingen større videskab hvis man har lidt teknisk snilde.
    Men pas på, når først du er begyndt at bygge selv, så stopper du aldrig igen.. smiley

    Kransættet passer iøvrigt ikke på Token rammen, men du kan få et kranksæt der matcher resten af komponenterne på din Kellys, for ca. 500kr.


  • #5   22. jul 2011 Tænkte nok at kranksættet kunne blive problemet smiley synes ikke helt jeg kunne se hvad der passede på token rammen.

Kommentér på:
Bygge ny MTB med gamle dele på ny ramme

Annonce