{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.074 visninger | Oprettet:

Shimano Nexus 7 {{forumTopicSubject}}

Nogen som har prøvet at skille bagnavet? Min har opført sig lidt mærkelig så kastede mig ud i det, men synes der er noget galt. Synes næsten at have prøvet alt men når skruen ved "gearsiden" spændende kan kører det meget stramt, og har altid gjort det, men nu mere stramt. Startede fordi jeg var træt af at det kørte sådan, fordi jeg har mærket det noget letttere på anden cykel. Har sikkert gjort noget galt, øv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano Nexus 7
  • #2   27. jul 2011 Det kan jeg skrive under på!... men der var da et gear der virkede.. hvad man ikke vidste da man var 14 smiley

  • #3   28. jul 2011 du skiller altid alle (næsten) nav fra venstre side ad, og nexus-navet kan du lave service og skifte tandhjul på uden af fjerne den møtrik du snakker om smiley du har muligvis spændt lejerne for hårdt...

  • #4   28. jul 2011 Ja det at skille ad fra venstre er ikke noget problem, og den trængte også til noget nyt fedt. Men den møtrik jeg snakker om har ingen kontramøtrik og sad løs. Nå må lige sammenligne med et andet nav om man også bare kan skrue den af med fingrene....

  • #5   28. jul 2011 Løs møtrik løst... nu passer gearing bare ikke.. hmmm!

  • #6   28. jul 2011 Hvor er du fra?

  • #7   28. jul 2011 Nordjylland..

  • #8   28. jul 2011 Nå okay, så kan jeg desværre ikke hjælpe.
    Men tjek evt guides på nettet - eller tag billeder af hvad du har gang i, så kan jeg godt se om jeg kan hjælpe


  • #9   28. jul 2011 Gearjustering af det er nemt nok, hvis det bare er det ?

  • #10   28. jul 2011 Bjørner - cool, det vil jeg da prøve så når jeg lige får tid igen, hvis jeg ikke selv regner det ud inden smiley Har tjekket service manualen og er rimelig sikker på at det der er i den er rigtigt. Den anden side er ud fra min egen logik, og det er muligvis ikke rigtigt. Tror problemet stammer fra da jeg ville pille kransen af til kadanen og så er noget hoppet en lille tak ud, som tog mig sygt langt tid at regne ud fordi tolerancerne er så snævre at man lige skulle vride en fjeder lidt for at dimsen kunne gå helt ned hvor den skulle være (ja det er nok lala at skrive)

    Morten B - Desværre er det ikke bare det... Kan skifte gear vældigt fint nu, men det er som om det ikke er de rigtige, 1. gear er i hvert fald ikke 1. gear..


  • #11   28. jul 2011 Det lettere at hjælpe når man kan se hvordan det ser ud jo smiley Man kan skille det meget ad, så vil lige se hvor meget du har gjort.
    Og så kan du bare skrive her inde når du har fået lagt billeder ind (helst af hver ting i hvert billede)


  • #12   1. sep 2011 Har ikke fået taget billeder endnu, der har lige været lidt andet at se til... Men hvis du kigger på side 10 -->

    http://sierrabear.com/home/images/tn_11_en.pdf

    har haft det hele skilt sådan ad også del 12... Mit spørgsmål er om du ved den dimmer som drejer når du skifter gear, om den bør dreje ved alle gear, for som det er nu drejer den ikke i det sidste gear...


Kommentér på:
Shimano Nexus 7

Annonce