{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.144 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Min kæde hopper af ! {{forumTopicSubject}}

Hej CG,

jeg er helt grøn på det område med racercykel og lignende. Jeg fik min første racer for godt en uge siden, og nu er jeg altså i problemer.

(UNDSKYLD AT JEG ER DÅRLIG TIL AT FORKLARE!!!)
Når jeg skifter med min venstre skifter (Det må vel være til for??), så når jeg trykker den helt i "bund", og forsøger at få kæden på det store tandhjul, hopper kæden af.
Er der en logisk grund til at den gør det, og er det mig der er helt åndsvag til det? (som jeg nok tror det er ;-))

Eventuelt nogle af jer der kan hjælpe mig til hvad jeg skal gøre for at den IKKE gør det?

Derudover larmer mine gear, men det går jeg ud fra bare skal justeres ved skruerne på bagskifteren, er det ikke korrekt?

På forhånd tak smiley

- Den grønne rytter!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kæde hopper af !
  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   30. jul 2011 Når jeg så skal skrue på H, ved du så om jeg skal stramme eller løsne den??

  • #4   31. jul 2011 Inden du begynder at skrue på grænseskruerne, så spænd lige kablerne efter så du er sikker på at de ikke giver sig.

  • #5   31. jul 2011 Hvis kablet giver sig, så ville han have problemer med at få kæden op på den store klinge. Derfor er det helt sikkert ikke kablet der giver sig.

    Som de andre siger, der skal lige justeres på skruen.

    Husk på det er meget lidt, start med en kvart omgang, og prøv derefter at skifte ned og op på klingerne foran.. smiley


  • #6   31. jul 2011 Kig evt. På Youtube... Søg på front deraileur adjustment. Masser af gode tips til at justere gear både for og bag. Men juster lidt af gangen og tjek dine kabler.. Håber du får det til at spille.

Kommentér på:
Min kæde hopper af !

Annonce