{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Kranksæt kompabilitet {{forumTopicSubject}}

Hej Forum
Jeg overvejer at skifte krankarmene ud med nogle af carbon, både af hensyn til vægt, stivhed og udseende. I dag har jeg krankarme fra FSA og Shimano Ultegra gear. Når jeg kigger på nettet, er der rigtig mange at vælge mellem og jeg kan ikke rigtig regne ud, hvilke der er kompatible med mit nuværende. Kan i undervise mig lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kranksæt kompabilitet
  • #1   24. aug 2011 Normal BSA. Hvor meget vil du ofre?

  • #2   24. aug 2011 Jamen, jeg havde tænkt mig en tusse eller lignende, så derfor er planen at finde noget brugt på DBA eller Ebay. Det er derfor jeg gerne vil have en længere lidte over muligheder, så jeg kan kigge mig for.

  • #3   24. aug 2011 I princippet kan du købe, hvad det skal være. Det eneste problem kan være klingernes størrelse (hvis det, du køber er compact - 50 klinge sitedet for dit nuværende 53)

    Ellers er der ingen begrænsninger


  • #4   24. aug 2011 Okay, så klingestørrelsen er ikke en fælles standard?

    Vil jeg ikke kunne sætte f.eks. et sæt 53/39-klinger på en Fsa Neo Pro, der er født med 54/42?




  • #5   24. aug 2011 Det kan du godt, hvis de har samme BCD (Bolt Circle Diameter), det står sikkert på dine klinger, og på det kranksæt du vil købe.

    Shimano standard er 130, Camapagnolo 135 - compact er 110


  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #6   24. aug 2011 vil du kun skifte armene eller også lejer? hvis du kun vil skifte arme skal det være samme system som du har nu.

    Der bliver stadig lavet 4-kant, hollowtech system fra shimano og alt andet hvad det nu hedder.


  • #7   24. aug 2011 Tak for det, så har jeg lært lidt mere. Fortæl gerne mere om forskelle og standarder.

  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #8   24. aug 2011 http://www.bike-discount.de/shop/k396/innenlager.html

    der kan du se de fleste forskellige krankbokse, så skal du bare finde ud af hvad system du har og derefter finde ud af om de arme du vil have har samme system som din krankboks.
    Man kan som regel bruge samme mærke, hvis der ikke er alt for står forskel på alderen.


Kommentér på:
Kranksæt kompabilitet

Annonce