{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.493 visninger | Oprettet:

Christian C
Christian C
Tilmeldt:
10. aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Trek 6500: Løs krank og pivende bremse {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige været ude og se på en Trek 6500 MTB årg. 09 brugt. Det generelle helhedsindtryk var godt MEN:

1) Jeg bemærkede at den hylede en del fra forreste skivebremse og jeg synes ikke at bremse funktionen foran var god nok. Umiddelbart synes jeg at den ene bremseklods køre lidt skjævt på skiven - men er ikke sikker.

Bremsen er Shimano Deore. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

2) Kranken havde lidt slør, når man tog lidt fat i den. Er det normalt eller noget man evt. kan indstille?

Er lidt i tvivl om jeg skal holde fingrene fra den, eller give den en chance..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trek 6500: Løs krank og pivende bremse
  • #1   5. sep 2011 Hvis der ikke er mere end det at bide mærke i skulle den være god nok.
    Skiven foran er formetlig en smule skæv og kan nemt rettes op, og måske skal der et par nye bremseklodser i foran.

    Kranken er lidt sværere, da jeg ikke ved om den har fået nogle tæsk med tiden, eller om den bare skal spændes efter. Det kræver dog lidt specialværktøj, men en cykelbiks kan let gøre det for dig.

    Om du vil give det en chance må være op til dig selv. Jeg vil sige 500,- for at få det fikset, men måske andre har bedre løsninger? smiley



  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   5. sep 2011 Tak for tippet.. Jeg vil lige overveje det..

    Hvad må man give for en ca 1½ år gammel Trek 6500 der står helt standard i en fornuftig stand, med ovennævnte skavanker?


  • #3   5. sep 2011 Selv tak.

    Jeg mener den kostede 8-8.500 fra ny så jeg vil ikke mene mere end 5000.

    Måske 4-4.500, men det er jo noget med at handle smiley


  • #5   5. sep 2011 Trek 6500 stod til ca 6000kr fra ny i 09. (Tjek min profil hvis i vil vide hvorfor jeg er sikker (: )
    Bremserne burde ikke være Deore men Avid juicy 3 hvis den er standard...
    Ligeledes kan det nævnes at det først var fra 2010 modellen at man fik en RS Tora gaffel, samt deoreXT gejl med fra ny, og derfor røg prisen også op omkring de 8k

    Mvh

    Ps jeg synes 3-4000 lyder som en fair pris, jeg regner med at min 6500 ryger til salg for 3.900 om ikke så længe


  • #6   5. sep 2011 pps, jeg må jo være halvstiv, jeg har konsekvent læst 6500 som 6300! Så bare se bort fra mit indlæg... Jeg lover at gå i seng nu smiley

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   6. sep 2011 Bare i orden K K, det kan ske for selv den bedste... smiley

    Tak for din tid alligevel...


Kommentér på:
Trek 6500: Løs krank og pivende bremse

Annonce