{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.658 visninger | Oprettet:

henrik n
henrik n
Tilmeldt:
4. okt 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

MTB Kæde problemer {{forumTopicSubject}}

Når jeg træder til (på laveste tandhjul i for og 1 til 3 i bag) eks når jeg skal op ad en stejl stigning er det som om kæden sidder fast på tandhjulet så den sætter sig fast og blokere så jeg skvatter. Hvad kan man gøre for at løse det STORE problem det er blevet. Kan slet ikke køre på den nu. Cyklen er en årgang 2010 Trek 4300.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Kæde problemer
  • #1   4. okt 2011 Søg på chainsuck

  • #2   4. okt 2011 Hej..

    Jeg har lige været igennem sammen procedure med min Scott Scale 35.

    Jeg skiftede i første omgang den mindste klinge og ny kæde.

    Efter jeg havde skiftet det, erfarede jeg at den hakkede over på kassetten fordi den nye kæde ikke passede til kassetten.

    Derfor skiftede jeg også kassetten.

    Så hvis det skal spille max, vil jeg i dit tilfælde skifte den lille klinge, kæde og kassette, og så er du kørende.

    For eftertiden skal du så tjekke din kæde af og til og skifte den inden den bliver slidt og dermed slider på de andre dele.

    M.v.h Nordin


  • #3   4. okt 2011 Det kan skyldes manglende rengøring eller slid smiley

  • henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   5. okt 2011 Ja så må jeg jo ud og handle. Syntes bare ikke den burde være slidt allerede. Har ikke brugt den ret meget før de sidste par mdr. Men damprenser hele cyklen hver gang og smører kæden og skiftere efter. Men nogen der har erfaringer med sådan en kæderenser ?

  • #5   5. okt 2011 Jeg har haft samme problem.. Det var især når det var vådt og smattede.. Jeg skiftede kædeolie, og der har ikke været noget siden.
    Jeg bruger
    (link fjernet)

    Prøv at få målt din kæde, og se om du kan nøjes med at skifte den.



Kommentér på:
MTB Kæde problemer

Annonce