{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Nick  B
Nick B
Tilmeldt:
15. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Selvbyg hjælp - MTB {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg er blevet bidt af at køre i skoven og er derfor gået i gang med et selvbygprojekt af en MTB 26" hardtrail 10 speed. Jeg har derfor nogle noobie spørgsmål til forskellige dele.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Jeg har bestemt mig for at køre 10 speed med en 34t klinge forrest og en 12-32 kassette bagerst.

1. bagskifteren (SRAM X9 Rear Mech 10sp) skal denne være kort, medium eller lang til dette setup? Af hvad jeg kan læse mig frem til er Short =DH, Medium=2X10 og Long=3X10. Så jeg kunne forestille mig, at jeg skal have en short, men blot for at være helt sikker spørger jeg her.
2. Bremser: Forrest bliver det en 160mm skive, men kan jeg hoppe op i 203mm bagpå? Eller hvad har folk af meninger om 160mm vs. 203mm?

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvbyg hjælp - MTB
  • #1   15. nov 2011 du kan fint nøjes med en kort bagskifter, har du tænkt på om du skal have en chain guide på for??

    ang. bremser så for du mest ud af at have den største skive foran. Du bør fordele bremsetrykket med ca 60% for / 40% bag - 185 mm skiver er som regl mere end nok til alm XC/TRAIL


  • Nick  B
    Nick B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #2   15. nov 2011 Hej
    Jo, jeg skal have en chain guide på. Har bare ikke fundet den rette endnu.
    Vil du ikke mene en 160 mm er nok forrest? Så kan jeg også sætte en 160 bagpå.
    Tak for dit svar.


  • #3   15. nov 2011 hey, du kan evt. tage et kig på min. kører med 203 foran og 183 bag på, synes det funger meget godt. mht. bagskifter, ville jeg helt klart også vælge en kort, så undgår du nemmere at ramme sten osv..

  • Nick  B
    Nick B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   15. nov 2011 Hej Frederik
    Tak for forslag. Det kan være jeg skriver til dig på et tidspunkt mhb på lidt hjælp og inspiration, hvis det er i orden?


  • #5   15. nov 2011 ja, skal du være meget velkommen til. må jeg spørge hvad det er for en stil du bygger i? tænker på genren?

  • #6   15. nov 2011 160/160 skiver er mere ind rigeligt.

    Det kommer selvfølgelig an på om det er DH eller alm xc du vil køre.


  • Nick  B
    Nick B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   15. nov 2011 @ Frederik
    Jeg er ude i et Ragley stel og som nævnt med 10 speed. Har ikke bestemt mig for, om jeg skal have suspension eller rigid fortil.


  • #8   15. nov 2011 okay, lyder nice! glæder mig til at se den smiley

Kommentér på:
Selvbyg hjælp - MTB

Annonce