{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.821 visninger | Oprettet:

Gevind i pedalarm ødelagt - garanti? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ødelagt min 3 mdr gamle cykel på min 2. tur i skoven.

Jeg var på vej op ad en lille bakke og trådte naturligt nok lidt hårdere end normalt, da pedalen pludselig knækker - tror jeg.

Det viser sig så at den har vredet sig ud af pedalarmen, gevindet inde i pedal armen er simpelthen vredet med ud og noget af det sidder sågar fast i pedalen.

Er det ikke noget der burde blive dækket af garantien?
Har skrevet til CRC, men det tager jo som sædvanligt et halvt år for dem at finde ud af noget som helst.

Og skal der helt nyt kranksæt til eller kan man skifte en pedalarm?

Cyklen kan ses i mit album.

http://cykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=5027


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevind i pedalarm ødelagt - garanti?
  • #2   11. jan 2012 Er du sikker på, at du har monteret pedalerne rigtigt? For det første er der jo links-gevind i venstre pedalarm, for det andet kan du let smadre gevindet, hvis den ikke har været spændt hårdt, da den så kan løsne sig og dermed smadre gevindet, når du træder...

  • #3   12. jan 2012 Jeg har efterhånden monteret pedaler en del gange, så er ret sikker på det er monteret rigtigt, spændte endda efter inden jeg tog afsted. Så kan ikke se andet en at det må være en fejl.

  • #4   12. jan 2012 æv en trist omgang...

    mit bud: når man selv har monteret pedalerne, tror jeg desværre ikke der er noget at komme efter. du kan jo desværre, nemt selv ha drejet gevindet over, især hvis det er alu arme og stål gevind på pedalen...

    men, det ka jo være de forbarmer sig over dig.

    havde cyklen været købt med pedaler monteret, så var sagen en helt anden(i mine øjne hvertfald) men håber da at de æder den :o)


  • #5   12. jan 2012 Ahhh Peter kom nu lige ind i kampen man trækker sgu ikke bare gevindet ud af krank sættede ellers må du godt nok ha noget af en Arnold arm.....

  • #6   12. jan 2012 benny, nu er det heller ikke i kranken, men i armen smiley

  • #7   13. jan 2012 Ja det er jeg godt klar over og der trækker du stadig ikke gevindet i stykker under normale omstændigheder træk styrken i gevindet er jo temlig højt så medmindre du har en halv meter rør på nøglen og du er oppe og stå på den så vrider man sgu ikke gevind i stykker så jeg kan simpelthen ikke forstille mig andet end de bare bytter pissede.....

  • #8   13. jan 2012 benny- det er jeg ikke enig i. har selv prøvet at rive et gevind i stykker på en pedal arm, med et ganske almindeligt topnøglesæt. på min city bike. og uanset hvilken del man har fat i, så er det aldrig en selvfølge at der er garanti, når det er noget hvor man måske, selv kan ha været skyld i fejlen. men, igen, håber da at de gør det, det ville være stort af dem, og giver dem også en stor fordel i "gratis reklame værdi" når folk snakker om at være blevet behandlet godt.

  • #9   13. jan 2012 undskyld mig. Men city bike, det siger bare ikke særligt meget.

    Jeg vil give flere ret i at dreje det over gevind i en MTB krank arm kræver moment og eller monteret i blinde og ikke opdaget at den går skævt i.

    Alene det vil jeg også mene ville være en sensation at få skruet en pedal skævt i en krank arm.



  • #10   13. jan 2012 hvordan ser gevindet ud på den pedal der røg af? Sidder der gevind rester fra krank armen i den.?

  • #11   13. jan 2012 en alu arm på en mtb eller en hvilken som helst anden cykel. det er stadig kombien af stål mod alu, der er problemet, især hvis den først er gået en smule løs, og man så cykler videre... det er klassisk på industrielle maskiner hvor man samler stål mod alu i et gevind, at gevinder ryger... derfor bruger man ofte heli-coils.

    men ja, der kan os sagtens være tale om en fabrikations fejl, med et dårligt gevind el. lign...


  • #12   13. jan 2012 den er vel, formentlig gået løs under kørsel, og så begynder det stille og roligt at gnave i aluen.

    men igen, det er vel kun crc der kan afgøre hvad de mener. og håber da at de blot sender en ny arm. det ville klæde dem.


  • #13   13. jan 2012 Michale G : Ja, der gør, tror jeg pillede 3-4 halv "gevind ringe" tog selvfølgelig billeder inden jeg pille det af og sendte det med.

    Men nu er det 6 dage siden jeg sendte en "warranty claim" til CRC, men har stadig ikke hørt noget.

    Skal nok holde jer opdateret når jeg får et svar.


    Ang den pedal, så var den IKKE skruet skævt i, gennemgik lige pedalerne og spændte efter inden jeg cyklede ud og ville nok have opdaget hvis jeg havde skruet den skævt i.


  • #14   13. jan 2012 vil også sige det er noget nær umuligt at skrue en pedal skævt i smiley

  • #15   13. jan 2012 Ja, ville nok have lagt mærke til at den ikke gled ligeså nemt som normalt. Nu er det jo ikke første gang jeg monterer pedaler smiley

    Men jeg må bare vente og se hvad de siger og så tage den derfra smiley


  • #16   13. jan 2012 Jeg har efterhånden set en del der åbenbart uden problemer bytter rundt på pedalerne eller skruer dem skævt i...

  • #17   14. jan 2012 Når man køber en cykel på nettet, som man så selv samler, så er det set før at garantien ikke dækker, da den ikke er samlet af en fagmand.
    Det er lidt noget lusket noget, men sådan er det at købe på nettet, fremfor at gå i butikken, hvor de ordner det meste for en på garantien og god service ;o)

    Håber da på de vil hjælpe dig, men det havde været nemt at gå ned til det lokale også måske haft cyklen kørende efter et par timer igen...


  • #18   14. jan 2012 Har været nede i den lokale og der skal helt nyt kranksæt til + nye pedaler = ikke helt billigt, så vil lige vente og se om CRC vil betale, ellers er det nok billigere hvis jeg selv får delene hjem fremfor at betale flere tusinde ned ved den lokale..

Kommentér på:
Gevind i pedalarm ødelagt - garanti?

Annonce