{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Formula mega bremse problem! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Sidder og hygger mig lidt med min Santa Cruz V10'er, hvor der er monteret Formula Mega bagbremse.

Problemet er, at den støder på konstant - så meget at det faktisk næsten blokerer hjulet. Ja, jeg har prøvet 20-30 gange at løsne samtlige skruer, trykke bremsen i bund og spænde - men den bliver bare ikke optimal.

Klodserne er desuden forholdsvis nedslidte, og sidder desuden også og undrer mig over, hvordan jeg får skiftet dem, når de i forvejen støder på.

Jeg har prøvet at sammenligne med forbremsen, som er en anden Formula (kan ikke huske modellen), og jeg er nået frem til den konklusion, at der mangler noget "rebound " på bagbremsen - det er som om klodserne ikke hopper helt tilbage på std. position.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak smiley

/T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formula mega bremse problem!
  • #1   29. jan 2012 er du sikker på at klodserne ikke sidder fast i caliberen og er der den metal fjeder imellem dem ??

  • #2   29. jan 2012 Klodserne er frie og metalfjederen er imellem dem.

    Kan det mon have noget med olien eller selve kaliperen at gøre?


  • #3   29. jan 2012 der sidder på biler ihverfald en gummilæbe der trækker stemplet tilbage. er de meget gamle og er der ir på stemplet

    har du et billede ??


  • #4   29. jan 2012 måske du skal have fat i det her

    (link fjernet)


  • #5   29. jan 2012 Problemet kan også være i grebet, hvis stemplet i grebet ikke går tilbage når man trykker på bremsen, så bliver stemplerne i kaliperen ved med at holde trykket...

  • #6   29. jan 2012 har du prøvet bare manuelt at trykke stemplerne i selve bremsen tilbage ? altså, lige som hvis du skulle have nye klodser på ??

  • #7   29. jan 2012 Evt smøre stemplerne smiley

  • #8   29. jan 2012 Jimmy: Det virker ret meget som om at den holder trykket - ligesom du beskriver. Hvad gør jeg ved sådan noget?

    Morten B: Må jeg smøre stemplerne med alm. cykelolie eller hvordan foregår sådan noget?

    alø: Ja, jeg har forsøgt, og de hopper lidt tilbage af sig selv, men det er ikke optimalt. Det er som om at noget af trykket forbliver i bremsen.

    jesper V: Intet ir, men tror jeg smider den ned til den lokale her i næste uge. Er ikke så meget for at rode ved hydrauliske systemer, når jeg ikke har al udstyret til det smiley


  • #9   29. jan 2012 Hvis det er i grebet så vil der være "slør" i, dvs at grebet ikke bilver skubbet tilbage når du trykker, så hvis der er "slør" i så skal du ha nogle nye pakninger til stemplet, så skulle det virke igen...

  • #10   29. jan 2012 Jimmy J: Lyder interessant. Den skubber tilbage når jeg trykker, men ikke i samme grad som forbremsen.

    Bagbremsen er en anelse "blød" i det i forhold til forbremsen. Dog bremser den uden problemer, men det er som om man kan fortsætte med at trykke på bremsen, hvorimod forbremsen kan trykkes til et hvis punkt og ikke en millimeter mere.

    Er det tegn på at jeg skal bleede + evt. skifte pakninger?


  • #11   30. jan 2012 At bagbremsen er blød kan bare være fordi der er mere slange end forbremsen, eller også er der lidt luft i systemet...

    Men hvis grebet ikke går helt tilbage efter du har trykket, så tyder det på at det er pakningerne der skal skiftes...


  • #12   30. jan 2012 Ok, tror jeg skifter pakninger og olie på bagbremsen, når vejret bliver til at arbejde ude i smiley


    Jeg takker for hjælpen!


Kommentér på:
Formula mega bremse problem!

Annonce