{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af krank fra shimano til sram
  • #1   3. feb 2012 Du skal bare have en boks i, der passer til kranksættet. Mere besværligt er det heller ikke smiley



  • #2   4. feb 2012 Et stel, hvor du kan montere en Hollowtech II boks, kan du også montere en GXP boks. Gevindet er det samme, forskellen er at Hollowtech II har en aksel på 24mm, hvorimod akslen på GXP er på 24 i driveside og 22mm i non-driveside. Der er også forskel i måden du spænder pedalarmen på, pga. måden lejerne sidder på, men det er du nok ligeglad med smiley

  • #3   4. feb 2012 Ja, jeg ved det godt at jeg ikke burde kommentere det, men kan ikke lade værd. Spørg dig selv, hvorfor smide et SRAM XX kranksæt på? Hvis du er rimelig ny, så brug dog nogle timer på at køre på din cykel for at få nogle erfaringer med den. Måske vil du udskifte hele cyklen efter nogle flere timer på den? Slx kranksættet er er ganske godt.

  • #5   4. feb 2012 Evil: hvor langt kørte du på den shimano-boks med gxp-kranksæt? Der er forskel på, hvordan kranksættet presser på lejerne... Det er bl.a. derfor, at du spænder en gxp pedalarm med 40Nm(så vidt jeg husker) og en shimano skal ikke spændes med mere end et par stykker smiley

  • #7   4. feb 2012 Så lærte jeg også noget nyt i dag, takker smiley

  • #8   6. feb 2012 Til Morten B :Vil det sige at jeg sagtens sætte krank sættet på når det komplet.

    Til Kasper K : Det er helt iorden at stille spørgsmål ved om det ikke bedre betale sig at vente. Den SLX krank som sidder på min cykel nu vil jeg flytte over på en hardtrail ramme som jeg har stående og vil bygge den op til en cykel.

    Til Evil P: Det havde været et fint foreslag hvis det ikke var fordi at jeg skal bruge den gamle boks. Jeg beundre godt nok dit maler talent, fede cykler.


  • #9   6. feb 2012 Så knalder du det bare i cyklen, ingen problem... smiley

Kommentér på:
skift af krank fra shimano til sram

Annonce