{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

XTR på mtb eller ??? {{forumTopicSubject}}

Hey..
kører pt med XT bagskifter,,men syntes ikke jeg er rigtig tilfreds, jeg syntes ikke rigtigt jeg kan få det justeret rigtigt ind, og det virker lidt "slattent".
Det jeg godt kunne tænke mig er super kontant skift, selfølgelig inden for rimlighedens grænser, skal jeg opgraderer til XTR eller prøve moget HELT andet.
Hilsen Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XTR på mtb eller ???
  • #1   17. maj 2012 kig på XTR plus bagskifteren.

Den kommer vidst også i en XT udgave på et tidspunkt

• #2   17. maj 2012 ikke forstået smiley jeg kører jo med XT bagskifter?? hør hørt en masse sige SRAM skifter meget mere kontant

• #3   17. maj 2012 har du prøvet at skifte inderkabel og yderkabel ?
    det plejer at virke og husk at smøre det

• #4   17. maj 2012 Der er den normale XTR og så XTR PLUS bagskifter....

• #5   17. maj 2012 ok,,det var jeg ikke klar over,,,det må lige googles smiley

• #6   17. maj 2012 Jeg kører Sram x0 på min ene cykel og XTR på den anden og der er ingen tvivl det er XTR der spiller bedst smiley

• #7   17. maj 2012 det må prøves, så skal der spares sammen:-)

• #9   17. maj 2012 hey,,
    Det er min kammerat der justere det det for mig jeg ikke selv magter, og han er tidligere cykelsmed.

Som sagt er cyklen en små 1,5 mdr gammel og kører en 3-4 gange om ugen 15-20 km, så det er ikke fordi den har gået sindsygt mange kilometer.
    Det er vel en lille mdr den blev justeret sidst, men det er nok bare mig, syntes bare ikke det spiller 100%

• #10   17. maj 2012 tror sgu man har forelsket sig i XTR shadow,,det ligner noget der virker smiley

• #11   17. maj 2012 Så skift kabler og skiftere også, så kommer det til at køre godt smiley

• #12   17. maj 2012 det hele er nyt,,så jeg tror bagskifteren er nok smiley tak for hjælpen alle

• #13   18. maj 2012 fordi det er nyt betyder ikke at det har 'sat sig'.
    hvis kablerne giver sig af den ene eller anden grund kan det hurtigt ødelægge selv et godt setup..

• #14   18. maj 2012 Hvis du prøvede at mærke forskellen på slx/xt og xtr, ville du vide hvorfor du også burde skifte dem smiley mht. Kablerne, så er det sådan et sted, der ofte bliver sparet på nye cykler, så hvorfor ikke sætte nogle lavfriktionskabler på, nu du er igang? smiley

• #16   18. maj 2012 Da du direkte skriver, at det skal være et kontant gearskifte, ville jeg gå efter Sram hvis der skulle skiftes noget ud.
    Jeg kører med både xtr og x0 og begge dele skifter super, men x0 er mere kontant, hvis dette er første prioritet.

Som Morten B. er inde på, så har skiftegrebene også en del at sige, hvis det eksempelvis er slx, som tit ses sammen med xt bagskifter.
    Jeg vil mene at du får mere ud af at skifte disse samt kablerne, end at skifte fra xt til xtr bagskifter.

• #17   18. maj 2012 Tusind tak alle sammen for hjælpen,,nu er der ihvertfald noget at gå videre med:-)

• dan s
    dan s Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 89
    #18   19. maj 2012 Må lige give de gutter der siger skift triggerne også , meget ret . Er cykelmekaniker selv og der er (håber ikke jeg træder nogle over træerne) rigtig mange der er af den opfattelse at bare der er en xt bagskifter på en mtb så er der kun xt på, men sådanne hænger det desværre ikke sammen . Min personlige mening og erfaring er at triggerne styre ca 60% og bagskifteren står for ca 25% og kablerne står for de sidste ca 15 % hvis et system skal kører 100% smiley så Jakob , hvis du vil have et mere kontant skifte så start med dine triggere og skift dem til xt hvis de ikke er det i forvejen derefter kabler osv . Og lige igen så er det min egen personlige mening smiley

Kommentér på:
XTR på mtb eller ???

Annonce