{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

cannondale f 900 sx opgraderering {{forumTopicSubject}}

hej har købt nævnte mtb den trænger til maling og overvejer at gøre dette næste år. vil gerne male den isblå med hvide stickers med en blå kant. pt er bremsegreb sram 9,0 og gearet gripshift sram mens alt andet gear er deore xt overvejer rapidfire, men enten deore brugte eller sram nye de har 5,0 og 7,0 samt 9,0 og det er en 9 speed jeg har. hvad er kvaliteten på de forskellige sram sammenlignet med shimano, nogen der ved det. cyklen skal blot bruges som transportmiddeltil og fra arbejde ca 2 km hver vej og måske frem og tilbage fra en skovløbetur ( der er så 5 km hver vej) tror ikke jeg vil cykle med den i skoven, måske 5 gange eller lignede om året i så fald.

overvejer disse ting til den
greb
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53136

gearskiftere på styret
SRAM X5 Trigger Shifter F&R 3x9sp 2012
SRAM X7 9 Speed Twister Shifter drejegreb
SRAM X5 9 Speed Twister Shifter drejegreb

hjulsæt, hvis de passer til v- bremser ved ikke hvad der skal til for at få disc på
Shimano MT15 MTB Disc Front Wheel

pedaler
Wellgo V8 Copy i hvid hvis de er robuste nok i farven og det er malet alu.

alle dele er fundet ved chainreaction

hvad tænker folk kan det betale sig og hvad kan i fortælle om gearerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cannondale f 900 sx opgraderering
  • #1   5. jun 2012 hmmm vist 21 gange men ingen der har et bud. iøvrigt er rammen en 22 tommer efter sigende, men da jeg er 186 er sadlen godt i vejret og der er derfor lidt langt ned til styret. jeg overvejer enten et riser styr på eller ny forgaffel, men kan jeg sætte en hvilken som helst forgaffel med aheadset på en cannondale???? (nb lige nu er frempinden en sådan)

  • #2   5. jun 2012 hmm fandt lige et link til en spritny deore gruppe med v bremser

    (link fjernet) det må da siges at være et godt køb???


  • #3   5. jun 2012 nu skriver du alt andet gear på cyklen er XT altså gælder det bagskifter og forskifter? Hvis ja så de Sram skiftere du gerne vil have ikke til projektet smiley

  • #4   5. jun 2012 ja alt er shimano. bagskifter er vist slx og forskifter xt (de er gamle) men har nu set en ny deore fuld gruppe til 2000 det er "kun" 1500kr dyere end de skiftegreb jeg så ved chainreaction. det er også farligt med sådan et projekt for cyklen bliver hurtigt møgdyr.

  • #5   5. jun 2012 Jeps kender det godt selv smiley

  • #6   5. jun 2012 Her følger en liste over udstyr og vil gerne høre om hvad folk synes. er det et skal/ skal ikke projekt.

    deore groupset (2000kr) det er nye V-bremser, for og bagskifter rapidfire skiftere og bremsegreb, casette, garniture (tandhjul foran samt pedalarme) kæde.
    håndtag i lys blå læder imitation 50kr
    pedaler i hvid 90 kr
    hjulsæt i hvid 1000kr
    dæk 250kr
    sadel 240kr
    styr 200
    omlakering 1500 ( kan selv spraymale med automaling på spraydåse til omkring 500, men kan det svare sig) farven skal være iceblue med hvidt styr og evt hvid forgaffel. leger også med at rykke malingen af med en glas eller sandblæsning afh. af pris og få det lakeret og så have stafferinger i sort.
    nye klistermærker 150


    5500kr i alt

    kan de gamle dele sælges er der måske for 500kr, så kan jeg evt finde etgammel stel og sætte delene på, men det vil nok koste ligeså meget i merpris som jeg vil skulle give for et sådant stel



    nu er der 2 ?
    1 synes folk det er umagen værd eller er det uforholdsvist dyrt.
    2 skal farven være iceblue og hvid eller lakeret alu


Kommentér på:
cannondale f 900 sx opgraderering

Annonce