{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Gert A
Gert A
Tilmeldt:
14. aug 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6

MTB Radon team 5.0 eller 7.0 + hvorfor råber alle Reba? {{forumTopicSubject}}

1. Min første MTB. Jeg skal nok køre skov/singletrack 2-3 gange om måneden i Vejle/kolding. Ellers stille søndagsture på skovstier/grusveje. Ikke noget race. Forventer ikke at blive decideret bidt af det, så kommer ikke til at opgradere senere - blot som lidt afveksling til mine andre sportsgrene.

Vil en Radon ZR Team 5.0 være okay til mit behov?
(link fjernet)

Eller bør jeg smide 1500-2000 mere efter en 6.0 eller 7.0?
(link fjernet)
(link fjernet)

Hvad er Jeres råd ud fra mine behov (og ikke dine :-)? Gerne begrund så jeg kan forstå dit råd smiley

2. Der findes jo altid en lidt bedre cykel, så det gælder jo om at finde en cykel der passer til ens behov og ikke mere. Jeg er ligeglad om den vejer 12 eller 13 kilo - det vil jeg ikke smide 1500 mere, hvis vægten er den eneste forskel. Hvad er fx forskellen på en reba forgaffel på 6.0'eren end den der sidder på 5.0'eren? Har set mange siger rebaen er bedst, men forklarer aldrig hvorfor - kun vægten? Og hvad med gearerne? - har spurgt 2 forhandlere at det stort set kun er vægten der er forskel på de forskellige gear - holdbarheden er næsten den samme.

Jeg prøver blot at blive klogere på udstyret, så håber i kan give en nybegynder lidt viden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Radon team 5.0 eller 7.0 + hvorfor råber alle Reba?
Kommentér på:
MTB Radon team 5.0 eller 7.0 + hvorfor råber alle Reba?

Annonce