{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Thomas L
Thomas L
Tilmeldt:
9. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

XT kranksæt Hollowtech {{forumTopicSubject}}

Indsigt søges!!!
Har slidt min gamle krank op på min MTB Oldschool Havelåge og overvejer udskiftning af hele kranksættet i samme omgang.
Så hvad er holleowtech princippet fra XT f.eks.
-er det kun for at spare vægt, at man kører integreret krank eller er der bedre kraftoverførsel og hvordan rep. i tilfælde af slup ved slitage....
-eller er det ikke muligt at slide dette system til slup???

Som sagt - lidt indsigt/hjælp i dette emne for dem der har gjort lidt erfaringer.
Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XT kranksæt Hollowtech
  • #1   9. okt 2012 Hollowtech fra Shimano er den måde tingene er støbt på. . "Hul" støbt. . Hollowtech bruges på rigtig mange af deres serier, lige fra Dura Ace til XTR. .

    Er spørgsmålet vedr indvendige (pressfit) og udvendige lejer ved kranken eller mig der ikke forstår spørgsmålet helt . .

    Mvh


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. okt 2012 Hej KP
    Tror du har svaret på en del af ??? Tak!!
    Den 'hul' støbte krank er integreret på garniture sættet - modsat mit pt. med gammel krank og derpå monteret garnituresæt. 2 dele. Det ser ud som om man køber det hele som 1 del, hvis man f.eks. køber XT.
    Gir' det mening.... Eller!!!!!

    Mvh.


  • #3   12. okt 2012 Der følger boks med til et XT kranksæt og du kan kun få dem som BSA (engelsk gevind) og den pakker til huse på 68 og 73mm (reguleres med nogle skiver som følger med til boksen).

    Skal det bruges til en havelåge vil jeg sige du får mere for dine penge med det nye SLX da kvalitet for i år er steget væsentlig men pris stadig rimlig.


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   15. okt 2012 Sådan Carsten. Takker for super input og god inside viden. Det er taget til efterretning. Tak for svar.

Kommentér på:
XT kranksæt Hollowtech

Annonce