{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.095 visninger | Oprettet:

Ny cykel eller renovation af den gamle? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke så meget forstand på cykler, men går og overvejer enten at sætte den gamle i tip top stand, eller købe en ny.

Den jeg har nu er en Trek 4300 fra 2002. Modellen kan ses her http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?Year=2002&Brand=Trek&Model=4300%20Disc&Type=bike#.UIlUz7T3Dq8

Der er lidt ting som jeg godt kunne tænke mig var anderledes. Støddæmperne har det ikke så godt mere, og gearet på det forreste tandhjul er af og til ret længe om at skifte, og så syntes jeg at den er lidt tung at træde i. Selve cyklen er som sådan i ok stand, der er bare lidt kosmetisk, så som klistermærkerne der ikke er så pæne mere.

Hvis jeg skal have en ny, har jeg nogle ønsker:
Skivebremser
Udvendige gear (der behøver ikke være 24 som jeg har nu)
En eller anden form for beskyttelse på det forreste tandhjul(har fået revet alt for mange bukser i stykker på den bekostning)
Skal være let at køre og velegnet til hverdagskørsel i KBH.

Budgettet ligger mellem 4000 og 7000.

Så er der sket så meget inden for cykelteknologien siden 2002 så det kan betale sig at skifte en ellers ok cykel ud, eller vil jeg få mere ud af at ofre en ny forgaffel og hvad der skal til for at sætte den gamle i stand? (Jeg har fornyligt brugt 1600kr på ny sadel, skærme og lygter samt et nyt styr)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel eller renovation af den gamle?
Kommentér på:
Ny cykel eller renovation af den gamle?

Annonce