{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.050 visninger | Oprettet:

Ny Sram X0 kranksæt pressfit - hvordan???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en ny 29" Specialized Epic MTB med et Sram kranksæt med pressfit lejer.

Jeg vil købe et nyt kranksæt i Sram X0, men hvad skal jeg købe?

BB30 eller GXP model?
Eller er der et specifikt PF30 kranksæt?

Kigger også på FSA K-light, men virker det?

Mvh
Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Sram X0 kranksæt pressfit - hvordan????
  • mtb tøsen
    mtb tøsen Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Svar: 12
    #1   31. okt 2012 BB30 så kører det

  • mtb tøsen
    mtb tøsen Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Svar: 12
    #2   31. okt 2012 Hvilken specialized model har du købt ???

  • #3   31. okt 2012 Et BB30 kranksæt passer i et PF30 shell. Det gør GXP ikke.
    Forskellen på en ramme med PF30 og BB30 Shell. Er at ved PF30 sidder lejerne i en kunststofskal som bliver presset/skruet sammen ind i rammen. Og ved BB30 presser du lejerne direkte i rammen. GXP er med 24 mm aksel og BB30 med 30mm aksel. FSA k-light passer i både i BB30 boks og PF30.
    Er du sikker på at det er PF30, der findes jo andre størrelse PF


  • #4   31. okt 2012 Jeg har købt en Epic Comp Carbon 29" 2013

    Der står PF30...???


  • #5   31. okt 2012 ok, så er det et BB30 kranksæt. Og så passer et FSA K-Light i. Jeg gav 1600 for mit hos CRC, måske har de dem stadigvæk til den pris.

  • #6   31. okt 2012 BOTTOM BRACKET SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge

    http://www.specialized.com/dk/en/bikes/mountain/epicfsr/epiccompcarbon29#specs


  • #7   31. okt 2012 Unskyld fik udtrykt mig forkert det jeg mente var at så er det et BB30 kranksæt du skal have, da det passer i dit PF30 Bottom bracket smiley
    Her er der et skema over hvad der passer i hvad
    (link fjernet)


  • #8   31. okt 2012 DU skal have et BB30, men jeg ville holde mig langt væk fra FSA!!


  • #9   31. okt 2012 @VFB hvorfor?

  • #10   31. okt 2012 BB30 det dur men FSA er sur smiley

  • #11   1. nov 2012 Jeg er super glad for jeres besvarelser - tusind tak for det.

    Vil da gerne høre lidt mere om det S-Works kranksæt...
    Hvorfor sælger du og hvad er størrelsen på det?

    Mvh
    Allan


  • #13   1. nov 2012 Bjarke: Af den simple grund at det er noget lort! Har det desværre på min crosscykel, kunne efter cirka 1 måned så starte med at skifte lejer, som også kører rigtig dårligt. Efter 2 måneder røg alubøsningen man spænder det hele sammen med, klingerne var der så også fejl på så de lavede chainsuck konstant. Og de problemer har jeg så haft med 2 fsa kranksæt.

    Til Allan: Jeg ville sætte et s-works på, det er let og stift som et ondt år. Har det selv på min epic s-works smiley


  • #14   1. nov 2012 Har nu kørt ca 1½ mdr det er vel omkring 700-800 km med mit FSA K-Force, uden nogen probs at all. Men vil så sige at jeg ville heller aldrig have købt hvis jeg skulle have givet de 3500-4000 kr som det normalt koster, for det er det ikke værd, men det ville jeg så heller ikke give for nogle andre kranksæt. Så indtil videre er jeg godt tilfreds med mit FSA smiley

Kommentér på:
Ny Sram X0 kranksæt pressfit - hvordan????

Annonce