{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

bøjet bremse skiver!? {{forumTopicSubject}}

Hej, på mine forbremser skraper bremmserklodserne en lille smule på et bestemt sted ved bremser skiveren. det tyder på at bremser skiveren er bøjet, måske fra en eller anden der jeg sidst kørt i skoven. Er der en måde man kan prøve at ret den ud eller er bare et spørgsmål om et nyt skiver???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bøjet bremse skiver!?
  • #1   7. jan 2013 Kør en tur til og de har rettet sig selv op smiley

  • #2   7. jan 2013 Err?? Ok. Det lyder meget nemt, men kan du ikkr lige giv mig en forklaring om hvordan skivet bliver rettet op igen. Bare har brug for lidt teknisk viden.

  • #3   7. jan 2013 du kan tage let fat i dem og bøje dem en lille smule af gangen.
    husk rene hænder !


  • #4   7. jan 2013 Min skive foran begyndte også at sige lyde, men skiven så ikke skæv ud.
    Jeg justerede caliperen istedet.
    Det hjalp

    Løsn begge monteringsskruer, træk bremsen ind til skiven, spænd skruerne mens du holder bremsen inde. Caliperen skule centrere sig ved denne operation.


  • #5   7. jan 2013 Hvis skiven er skæv, kan det være svært for ikke at sige umuligt, at justerer sig ud af det med kaliberen.

    Du skal bare have fat i en stor svensknøgle. Så sætter du den bare på skiven, og bøjer skiven lidt, hvor den er skæv. Hvorefter du tjekker om det har ændret noget. Hellere for lidt end for meget, indtil du har styr på, hvor meget der skal til at.

    Cheers


  • #6   8. jan 2013 Hvis det kun er en lille smule, som han skriver, vil den rette sig op, når den bliver varm nok... Hvis man ikke har prøvet at rette en skive op før, skal man ikke begynde at stå med store svensknøgler på dem, man ødelægger sgu nok bare mere end man gavner smiley

  • #7   8. jan 2013 Morten B: Nu er det en meget simpel operation, jeg synes vi skal lidt tillid til at han magter opgaven, siden han selv spørger efter råd. Der skal jo være en første gang for alt, ellers lærer man ikke en skid. Og det er alligevel en overskuelig opgave...

  • #8   8. jan 2013 vær opmærksom på at alm. skiver er nemme at rette op i forhold til floating skiver(Formula, Sram XX, Hope Saw/Mono m.fl.)

  • #9   8. jan 2013 Jeg ville gøre som Morten B, med mindre det er så meget at hjulet stopper med det samme. Hvis hjulet ikke kan dreje rundt uden at den stopper meget hurtigt så ville jeg forsøge mig ad eller købe en ny.

  • #10   8. jan 2013 Tak for alt jeres råde, skiveren er kun meget lidt bøjet, der er næsten ikke noget modstand når hjulet drejer rund, kun et svagt skaber lyd, hver gang skiveren køre forbi klodserne hvor skiveren er ujævn, jeg kan ikke mærk noget modstand fra forhjulet når jeg cykler. Så i første omgang vil jeg køre en tur for at få bremseskiverne varmt godt op og se om det hjælpe.

Kommentér på:
bøjet bremse skiver!?

Annonce