{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Ny forgaffel - RS vs. FOX {{forumTopicSubject}}

Står og skal til at samle en ny cykel og til dette har jeg været ude og søge en ny forgaffel. Har fundet flg.

RS Reba Dual Air team edition (Ny)

Fox Float RCL 100 mm. (Brugt få timer, men ny serviceret)

Den brugte er også i rigtig fin stand. Men ville lige høre jeres vurdering af de to gafler. Reba'en kan jeg få til lidt billligere penge, men prisen på begge virker fornuftig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forgaffel - RS vs. FOX
  • #1   4. feb 2013 RockShox... Har ikke hørt det bedste om Fox.

  • #2   5. feb 2013 FOX RLC* Rebound, Lockout og Compression.
    RLC er både nye og gamle. Det er simpelthen bare forkortelse af specifikationerne på gaflen.
    Jeg har både oplevet godt og skidt omkring RS og FOX, men jeg synes efterhånden at man SKAL have Kashima Coat på FOX gafler, ellers er det næsten lige meget. om du vælger RS eller FOX smiley


  • #3   5. feb 2013 Jakob, det er både nye og gamle gafler der flexer smiley

  • #4   5. feb 2013 Float rlc blev lavet indtil 2012, nye modeller bruger ctd.

    Hvor gammel er foxen?


  • #5   5. feb 2013 Jeg ville foretrække Fox. Har kørt med både Fox og RS i forskellige modeller og har generelt været mere tilfreds med Fox. Kører med en Fox rlc m Kashima coating og er meget tilfreds.

  • #6   5. feb 2013 Så er den slået fast, det vidste jeg ikke steffen smiley

  • #7   5. feb 2013 Begge gafler bygger på stort set samme princip, så det er begrænset hvor stort performance forskellen reelt er. Havde du spurgt til Cannondale Lefty eller Fatty Vs. Fox eller RS, så havde det været en helt sag. Det er nu også diskuteret en del.

    Personligt synes jeg at Fox virker mere "dynamisk", det er lettere at anvende dens område. Fox lock-out er meget bedre end RS, Fox er meget mere låst.

    Både Fox og RS flexer og deres perfomance (suspension) bliver stærkt forringet før service. De anvender bøsninger og er nemme at servicere. Canondale er et Upside-Down princip og de anvender nålelejer, det giver mere stive forgafler og delvis lettere.


  • #8   5. feb 2013 Nu ved jeg ikke lige huske hvad service intervallerne er, men jeg mindes at huske at Fox generelt har længere mellem service intervallerne. Jeg har selv aldrig prøvet Fox, så vil ikke kloge mig på forskellene. Generelt er jeg godt tilfreds med min dual air SID gaffel, dog synes jeg ikke at den låser ret meget når man bruger lockout. Den er stadigtvæk meget blød og så skal der kun gå 25 timer mellem hver service mindes jeg.

  • #9   5. feb 2013 Tak for alle jeres input, som jeg synes drejer lidt over imod FOX indtil nu, men det er selvfølgelig også lige uden en ret væsentlig oplysning nemlig årgang.

    RS er fra 2012 og FOX fra 2009 (Ingen Kashima) Synes der kommer nogen spændende pointer frem, men må allerede nu indrømme at valget er truffet og det blev RS.


  • #10   5. feb 2013 09 vs 12, ja RS smiley

  • #11   5. feb 2013 Det bliver du sikkert også glad for. Tror dog at du vil sande at lock-out på en RS er ikke en rigtig "lock-out". Hvad er den så værd, hvis gaflen gynger når man rejser i pedalerne.

  • #12   5. feb 2013 Det gør den ikke Kasper. Men den kan bevæge sig lidt.

  • #13   5. feb 2013 RS gaflen kan bevæge sig meget lidt, men det er lavet for at skåne gaflen så pakninger, bøsninger og alt andet mekanisk bliver skånet ved evt. kraftige stod.

  • #14   5. feb 2013 Nu må vi se om det ikke bliver meget godt smiley

    - Kasper - Ja har godt nok hørt at RS har den sikkerhedsanordning der giver den ungefähr 5-10% vandring selv i låst tilstand. Men uanset hvad, så var de vist begge en opgradering fra den jeg har kørt med indtil nu. smiley


  • #15   5. feb 2013 FOX!!!
    det virker satme!!


Kommentér på:
Ny forgaffel - RS vs. FOX

Annonce