{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Kassette {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter smiley
Jeg står i den heldige situation at jeg snart skal have ny racer.
På min gamle cykel havde jeg en kæde og en kassette som jeg brugte i al den tid jeg havde den gamle cykel (1,5 sæson). Når jeg skiftede hjulsæt måtte jeg derfor også flytte kassetten med over

På min nye cykel ville det optimale være at jeg havde en kassette der sad på mit allround hjulsæt(til dårligt vejr mm.) og en kassette der sad på mit gode hjulsæt(tørvejr, mild vind mm.) Vil dette kunne lade sig gøre? Eller vil hakker over såfremt jeg bruger den ene kassette mere end den anden?

Hvad gør i andre? Jeg ville jo gerne mindske slidet på kassetten da sådan en er halv pebret (sram red 2013) Men jeg gider ikke rode alt for meget med at skifte kæde ved hvert 1000 km el.


Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kassette
  • #1   28. feb 2013 Sålænge du køre regelmæssigt med begge hjulsæt, så er der ikke noget problem i det. Problemet kommer hvis du køre meget lang tid med kun det ene hjulsæt, så vil det kunne give lidt problemer når du skifter over til det andet hjulsæt. Dog kan du være ude for at du skal justere bagskifteren, når du skifter hjulsæt, for at sikre at gearene skifter helt optimalt.

  • #2   28. feb 2013 NU skriver du selv at sådan en red kassette er ret pebret, så ville jeg sørge for at måle kæden jævnligt og skifte den i tide, så sparer du altså noget på kassetten...

    Jeg ville personligt bare skifte kassetten hver gang, det tager ikke mange minutter...


Kommentér på:
Kassette

Annonce