{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Allan L
Allan L
Tilmeldt:
17. sep 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Hydrauliske skivebremser {{forumTopicSubject}}

Findes der en tommelfingerregel for, hvor tit bremseklodser skal skiftes? Eller kan man måle sig frem til det?
Jeg vil rigtig gerne høre fra Jer, der har erfaring med at skifte klodser selv, evt et link til video ville være lækkert.
Min MTB er udstyret med Formula RX.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydrauliske skivebremser
  • #1   3. apr 2013 Når lyden af metal mod metal piner dine øre smiley

  • #2   3. apr 2013 Kig på skiverne, det er det nemme svar - Michaels løsning fungerer også, men man risikerer det tager lidt hårdt på skiverne smiley
    På mine Avid tager det mig ca. 5 minutter at skifte klodser smiley


  • #3   3. apr 2013 Hvis du googler pinkbike techtuesday så kan du finde en masse gode videoer om vedligeholdese af cyklen også om bremser.
    Inden du tager de nye klodser i brug så rens skiverne og så få bremset klodserne til inden du tager i skoven.


  • #4   3. apr 2013 Kig på klodserne, når der næsten ikke er mere tilbage, så går den lille fjeder næsten på skiven, så er det en god ide at skifte.

    Du kan ikke lave regler, for tid og km. For kørsel i vådt føre med mudder og aggressiv kørsel så kan de være væk på 100 km.
    Kører du asfalt og ikke særlig aggressivt kan de holde over 1000 km.

    Belægningen på sådan nogle klodser er nok ca. 2 mm høj når de er nye, når de er slidt ned på 0.5 mm, så ville jeg nok overveje at skifte.


Kommentér på:
Hydrauliske skivebremser

Annonce