{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.296 visninger | Oprettet:

erik O
erik O
Tilmeldt:
3. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

cykelkæde længde {{forumTopicSubject}}

Hej forum
Jeg har lige udskiftet min kæde med en ny 8 speed Sram kæde. Iflg vejledningen skal kæde længden være størrelsen omkring det forreste største klinge (har kun éen) og den største klinge bag + 3 ekstra led (+ sram's samle led). Med disse instruktioner fjernede jeg 5 led af de 114 led som der var på kæden. Kæden har jeg nu sat på cyklen. Mit problem er nu, at når jeg skifter gearet op på den største bag klinge, så kan jeg ikke få gearet til at skifte tilbage til de mindre klinger. Kan det være fordi jeg alligevel tog for mange led af kæden?
Erik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykelkæde længde
  • #1   3. apr 2013 Normalt passer det på den måde du har gjort det. Jeg har aldrig haft problemer når jeg gør sådan. Jeg ville mene at problemet ligger et andet sted. Men svært at komme med et bud på hvad det så er.... ???

  • #2   4. apr 2013 Hvis du tager stor kline foran og bagpå.
    Så skal pollyhjulene stå lodret over hinanden.
    Tager man lille foran og lille bagpå.
    Så skal der være ca 1 til 2 fingerbrede mellem kæden.


  • #3   4. apr 2013 Kurt@ Det må være for racercykler det gælder???



  • erik O
    erik O Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   4. apr 2013 Pollyhjulene står lodret over hinanden når kæden er på den store bag klinge (har kun 1 klinge foran). Kan godt være at det kun gælder for racer cykler... fisk.
    Talte med en fra mit arbejde som evt mente, at det var gear justeringen. Hvis kæden kan komme op på største bag klinge, men ikke ned igen, mente han ikke at det havde noget med kædelængden.


  • #5   4. apr 2013 Du skal løsne vejeren på geararmen fra kablet og tage vejeren af geararmen. Når du har gjort det så skift gear så vejeren bare kører frem og tilbage i kablet ud i luften. Hvis det kører som det skal, så er det 100% din geararm som er ufunktionel.
    Håber det hjælper. Hvis ikke så skriv lige


  • #6   4. apr 2013 Nu kender jeg ikke bagskifteren på en racer. Men hvis den har nogenlunde samme system som på en MTB. Så skyldes det at dit øverste pulleyhjul bliver låst mod den størte klinge og derfor ikke kan skifte ned. Du justerer du dig bare ud af med skruen der sidder til det. Det er fordi din nye kæde er lidt længere end den gamle.

  • #7   4. apr 2013 Kæden rundt om de største tandhjul + 2 led + powerlink. Husk ikke igennem pulleyhjul når du måler.

  • #8   4. apr 2013 Nu kæde måler jeg blot i forhold til den gamle....

  • #11   5. apr 2013 EB: Ja det rigtig. jeg skev forkert.

Kommentér på:
cykelkæde længde

Annonce