{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Kayden P
Kayden P
Tilmeldt:
30. jul 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Søger hjælp til projekt. {{forumTopicSubject}}

har igennem et par år haft en drøm om en cykelbil til mig og damen om sommeren. Har ideen og viljen men mangler et bekendtskab med et svejseapperat så ideen kan blive til virkelighed.

jeg har kastet en hurtig model sammen i Maya, og snipet et par screenshots hvis der skulle være nogle der syntes dette lyder interessant at hjælpe med.

Billeder:
http://imgur.com[...]

netop pga produktions omkostningerne måtte jeg indse at alu ikke er inden for rækkevidde af min pengepung.

Men sådanne nogle alu profiler ville være perfekte at bruge til dette projekt, det ville holde vægten på et minimum og ruster ikke win-win.

dimensionerne på profilerne på 3d modellen er også ret store, med det rette materiale kunne man smide nogle kile ved at mindske dimensionerne.

Jeg har som nævnt desværre ikke selv adgang til et værksted, kan jeg kun bidrage med evt lidt 2d/3D arbejde, evt noget custom artwork til folks builds eller lign.

se min blog for eksempler på hvad jeg går og laver af artwork til dagligt.

kaydenphoenix.tumblr.com


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp til projekt.
  • #1   22. maj 2013 Må man overhovedet cykle på sådan en på de danske stier??
    Det jeg mener er at der er jo faktisk regler for bred ens cykel må være smiley
    den må maks være 1,25 m bred

    Edit fandt det selv
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Koretojer/Oevrige/Transport-af-omfangsrigt-gods.aspx


  • Kayden P
    Kayden P Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   22. maj 2013 jeps 1,25 m bred og 3,5 lang, så der er ingen problemer der

  • #3   22. maj 2013 plejehjemmene har da også nogen cykler med plads til 2 mand ved siden af hinanden så ingen problem smiley

    Hvorfor ikke købe sådan en ? Så ar du stellet og kan skifte delene på den ?


  • Kayden P
    Kayden P Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #4   22. maj 2013 Mikkel F > fordi de handicap modeller du henviser til ikke opfylder mine krav og intentioner

  • #5   22. maj 2013 Der er jo også flere ting i det. Der mangler en styremekanisme som er sikker så du kan styre den. Så skal der gennemtænkes noget friløb på pedalerne så man ikke er tvunget til at køre i samme tempo. Bremser er også en kritisk del. Dernæst så skal du voldsomt op i gods for at lave det i netop alu profiler så du er sikker på at det holder, og så ender du alligevel i priser/vægt der ligner stål.

    Skulle jeg umiddelbart prissætte rammen med den erfaring jeg har som smed så ville du ramme 20000 alene i timeløn hvis det skulle på regning osv. Der går mange timer i at lave sådan noget, og materiale prisen som design af de førnævnte problem stillinger gør ikke at det bliver mindre dyrt smiley Jeg havde nok også kigget efter sådan en handicap cykel de har på plejehjem


  • #6   22. maj 2013 (link fjernet) exempelvis. Møg dyr og 60 kg vejer sådan et bæst, men de fremstiller dem i større serier og en one-off vil som sagt ikke blive super billig at rode med.

  • #7   22. maj 2013 lige for at komme med en lille kommentar på det lalle skriver.
    Mht til rammen, så ved jeg ikke noget om det, men mht til mekanikern, styring bremser, kræftoverførsel osv, så er der altså ikke meget hokuspokus i det:) der går noget tid med det, men det kan bedstemt lade sige gøre:)


  • Kayden P
    Kayden P Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   22. maj 2013 modellen her er et draft, hvor der ikke er taget højde for pedal arms udsving, styrearme, affjedring osv.. det er dog stærkt på vej, modellen er mere for at i kunne få en visuel refereance af min ide.

    og som en første model, ville jeg nu heller ikke takke nej til at bygge den af rest stål fundet hist og her


Kommentér på:
Søger hjælp til projekt.

Annonce