{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.108 visninger | Oprettet:

Apollon
Apollon Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
2. mar 2013
Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346

Kæde, samleled hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Har lige renset og ordnet min kæde, men da jeg vil samle den, mister jeg grebet ved et uheld om kæde, og kæden "flyver" tilbage til bagskifteren, og dette resultere i at den kaster samle leddet væk, og jeg kan bare ikke finde det, og jeg skal ud og køre imorgen, så nu er gode råd velkommen.

Jeg køre med KMC 10 kæde, og på det Led jeg har tilbage står der: KMC 10S CL559R

er disse led universal? og tror i at Webike har sådan noget liggene?

eller er det bestillings varer?

mvh
en der er i syv-sind


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde, samleled hjælp :)
  • #1   29. maj 2013 Det burde du kunne finde hos den lokale....

  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #2   29. maj 2013 Det lyder godt smiley

  • #3   29. maj 2013 Lidt offtopic: Var det et KMC samleled?

    Har sådan et i min kæde, og kan kraftedme ikke få det skilt ad! Har du et godt tip? smiley Har både set video og alt muligt..

    Overvejer bare at købe sådan KMC Missing Link Remover Pliers, synes bare det er idiotisk at jeg ikke kan få det op med fingrene..


  • #4   29. maj 2013 Når du kører med 10-speed kæde er det underordnet om det er SRAM, KMC osv. samleled.. Bare det er beregnet til 10-speed

  • #5   29. maj 2013 Qat:

    Først og fremmest skal det være 10-speed kæde og dermed samle-led du har på (Mener ikke at 9-speed KMC samle leddet er lavet til at kunne genbruges!)

    Er det 10 speed kan du prøve følgende:
    PS. KMC led er JÆVNT svære at skille ad de første par gange det skal af!

    Hvis du kører kæden ned på den mindste klinge både foran og bagved er det nemmere at have med at gøre da kæden bliver (sjovt nok) løsere.
    * Kør samleleddet rundt indtil det befinder sig på den nederste del af kæden
    *Tag fat omkring leddet og træk kæden nedad så den former sig som et "V"
    * Brug en spidstang, papegøjetang eller fladtang og bid skævt sammen på leddet mens du trykker leddet sammen med fingrene (hamrende besværligt, men det kan lade sig gøre) smiley


  • #6   29. maj 2013 Håber du forstår hvad jeg skriver, for det gør jeg ikke selv smiley

  • #7   29. maj 2013 Det er selvfølgelig 10s smiley

    Men ja har sku prøvet alt, både med fingrene i lang tid, og med diverse værktøjer jeg kunne finde i kælderen, lortet rykker sig ikke smiley Har gjort præcis som du beskriver men uden held smiley

    Har haft SRAM samlelink før, de ryger af så let som ingen ting, fatter ikke hvorfor KMC har lavet dem så svære at få af..


  • #9   30. maj 2013 Det ser godt nok voldsomt ud det der! smiley

    Mit samleled låser selv op hvis du "bøjer" kæden i det led hvor samlingen er og det kan gøres med fingrene.


  • #10   30. maj 2013 Martin P:
    Hvis du kan gøre det med en ny kæde og et nyt KMC X10 samleled giver jeg sgu et par øller smiley


  • #11   30. maj 2013 Jeg sagde vidst ikke at det var et KMC samleled jeg havde i gjorde jeg?
    Konstaterede blot at det jeg har kan skilles med fingrene, så smart er det lavet. Så derfor syntes jeg det var voldsomt med tang og alt muligt smiley


  • #12   30. maj 2013 Og jeg nævnte blot en udfordring med en øl som gevinst smiley

  • #13   30. maj 2013 haha.. det er lige før jeg er klar smiley

    Især fordi du jo skrev "et par øller" det er i min verden minimum 2 smiley

    Hvad ville man ikke gøre for 2 øl smiley


  • #14   30. maj 2013 @Evil-P og Martin P : "Overvejer bare at købe sådan KMC Missing Link Remover Pliers, synes bare det er idiotisk at jeg ikke kan få det op med fingrene.. Har haft SRAM samlelink før, de ryger af så let som ingen ting, fatter ikke hvorfor KMC har lavet dem så svære at få af.."

    Så ja vi kan hurtigt blive enige om at det er åndsvagt man skal købe en tang bare for at få den af smiley Men det må jeg så gøre jo..... Med mindre Martin P tager udfordringen op og kommer og skiller det ad med fingrene smiley


  • #15   30. maj 2013 Haha.. Det bliver ikke i dag for tror sgu jeg vil i skoven i det gode vejr smiley

    Mener også det er et SRAM jeg har på min MTB, men det er i hvert fald nemt at få op smiley


  • #16   30. maj 2013 Apollo

    Som de andre siger så kan du få link hos alle forhandlere/butikker med en smule respekt for sig selv så ingen grund til at køre langt for det, køb en pakke med to link i så har du en ekstra du kan have med på turen hvis der skulle opstå et problem (det sker).

    QAT de sidder desværre meget fast de par første gange du skal have dem af men derefter er de nemme nok, køre selv med SRAM udgaven på Shimano XTR kæder og har samme problem de første par gange.

    Hvis du massere kæden en smule sidevejs kan det gøre en forskel fra start men i mine øjne er det værktøj ikke en dårlig investering når man har ny kæde og link (skifter altid kæde og link samtidig), mener jeg gav 85kr for min KMC tang.

    God tur Martin ...er selv på vej ud af døren for at træne lidt smiley


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #17   30. maj 2013 Fik 2 sæt samle led ved min lokale dealer, så det er bare super smiley
    jeg gav 60,- for den tang ved webike, og den gør satme jobbet noget nemmere :D'

    og tak for svarende smiley


  • #18   30. maj 2013 Super så er du kørende igen og har en tang når det er besværligt (god pris for tangen må man sige) smiley

  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #19   31. maj 2013 yup, og det var oven i købet en BBB tang smiley

  • #20   31. maj 2013 Nu kostede den tang kun 60kr så det er jo billigt sluppet.

    Men en anden gang så tag en alm. Spids tang eller lign. Sæt den på kryds af samle ledet så du rammer den bagerste kant, modsat af hinanden på samleledet og press mod hinanden. Så skubber du ledet fra hinanden.
    Easy as pie smiley
    Gav det mening eller skal jeg komme med billlede?


Kommentér på:
Kæde, samleled hjælp :)

Annonce