{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Hic M
Hic M
Tilmeldt:
31. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Begynder mekaniker til reparation af egen herrecykel. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en Herrercykel jeg ikke har brugt i noget tid, den trænger lidt til en kærlig hånd, og jeg har egentlig altid gerne ville kunne reparere den selv.

Det er ikke nogen dyr cykel. Men vil nu gerne have noget kvalitets værktøj alligevel om muligt.

Kan i henvise til noget godt grej der kan hjælpe mig med at fikse en forbremse, stramme kæde og generelt stramme cyklen op samt noget udstyr til at rette op på gearet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder mekaniker til reparation af egen herrecykel.
  • #1   31. maj 2013 Du kan fx købe et sæt som dette:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50270
    Eller du kan købe lidt hen ad vejen...
    Det er svært at vurdere hvad du skal bruge uden mere info om cyklen, men det lyder som det er en citybike med indvendige gear?
    Forbremsen kan du splitte ad med en lille fastnøgle (8-10 mm) og en unbraconøgle (4-6 mm ca).
    Kæden kan du stramme med to større fastnøgler/svensknøgler - muligvis de ovennævnte små også hvis der er fodbremse.
    Indvendige gear er noget l... at rode med selv, men hvad er det for nogen og hvad er problemet?


  • Hic M
    Hic M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   1. jun 2013 Hej igen, tak for svaret.

    Det er en Mustang Herrercykel, ikke en city bike.

    3gear, fodbremse + forbremse.

    Forbremsen virker ikke, jeg tror jeg skal have købt nyt kabel samt nyt bremsehåndtag til den.

    Gear'et knirker og sidder som oftest fast, som om 3 gear ikke virker, den kører kun på 1-2 gear.


Kommentér på:
Begynder mekaniker til reparation af egen herrecykel.

Annonce