{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261

Hvad hentes på ny pedal {{forumTopicSubject}}

Jeg har et sæt look keo på min cykel nu, som jeg vil have skiftet ud da jeg ikke kan fjerne en knirkelyd fra den ene..

Da øvrigt udstyr er ultegra tænker jeg at købe pedaler i samme.
I den forbindelse kan jeg finde en 6700 til 750 ca
Mens den samme i carbon kan findes til ca 1000kr.
Nu har jeg ikke en cykel i fuld carbon, så det er ikke et must for mig, men hvad er forskellen på carbon/alu når det er pedal vi snakker ud over vægt?
Ja hvad er forskellen på min gamle keo og en ultegra?
Tænker om der er forskel i komfort eller tightness i lås eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad hentes på ny pedal
  • #1   21. jun 2013 Jeg skiftede mine exustar skod pedaler ud til TIME carbon pedaler, samt mine SKOD exustar sko, til SIDI carbon sko, KÆÆÆÆMPE forskel - havde virkelig ikke troet jeg kunne mærke nogen synderlig forskel, kortede 6 min af en 30 km tur jeg køre fast smiley

  • #2   21. jun 2013 Jeg har et par sidi wire sko som jeg netop først er blevet rigtig glade for. De skulle lige køres til, men så er jeg godt nok også meget meget meget tilfreds..
    Så det er ikke en sko/pedal kombi jeg tænker på:-).

    Det var nok mere hvad der er på forskelle på pedaler. Carbon pedal tænker jeg ikke at ville betale ekstra for, hvis kun vægt er forskellen. Det skulle være fordi der var komfort at hente evt:-)


  • #3   21. jun 2013 Ja carbon pedal er nok bare lir / vægt smiley

    Ellers er det jo trædefladen som helst skal være så stor som mulig så du overføre al energier smiley - men ja skoene er helt klart vigtigere, der var tilbud på mine, og så har de carbon spring som jeg synes er lidt blær smiley


  • #4   21. jun 2013 tag og køb time expresso i stedet, de look typer har det med at knirke fordi man går på det der holder en fast, det gør man ikke med time!

  • #5   21. jun 2013 Enig, Time Expresso. Så får du en pedal der både er billigere, lettere og med super lejer. Time Expresso 2 er et fund til pengene.

  • #6   21. jun 2013 Har lige Googlet dem og de er jo noget billigere og lette i øvrigt. Men hvilke klamper er det der skal bruges og umiddelbart ser det ud til de har en mindre trædeflade?

  • #7   21. jun 2013 Tjae skal heller ikke gøre mig klogere på det end det. Ved bare at ultegra får go kritik for den store trædeflade ift kraftoverførelse

  • #9   21. jun 2013 Hehe jamen jeg beholder skam gerne SPD sl;-).. Men var nysgerrig som sagt, på om der var komfort ex at hente i pedaler

Kommentér på:
Hvad hentes på ny pedal

Annonce