{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Ole S
Ole S
Tilmeldt:
15. jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Muse-lyd (Endnu en) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,

Ja, så kommer der en tråd mere ang, denne muse-lyd. Jeg har ikke kunne bruge informationerne fra de andre tråde, så jeg opretter en mere.

Nogle der ved, hvorfor baghjulet? eller gear? siger denne pivelyd?, OG hvordan man fixer det.
Gerne med forklaring eller video, da jeg stadig ikke endnu har styr på de forskellige begreber på cyklen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muse-lyd (Endnu en)
  • #1   24. jul 2013 er cyklen med udvendige gear? for hvis den har det kan det sagtens være dine pullyhjul (de to små hjul under bagskifteren), som skal smøres lidt med noget tyndt olie. det kunne også godt være din kæde der skulle smøres med noget ordenligt olie. og hvis du har vasket din cykel kan det være fordi navet er er fyldt med rust vand. det er de mest typiske problemer jeg oplever i hvertfald smiley håber det kan hjælpe smiley

  • Ole S
    Ole S Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #2   24. jul 2013 Hej Kasper,

    Tak for dit svar

    Det er udvendige gear (Shimano ultegra).
    Er det bare med at børste pullyhjulene med en børste, eller skal der noget væske af en art, til at rengøre den?

    - Rengøres pullyhjulene med kæden på? eller skal den pilles af under rengøreingen?



  • #3   24. jul 2013 altså det bedste ville være hvis du tog både kæde pullyhjul og kassete af og legde det i et petroleum bad i ca 24 timer. så tørre du det af med et gammelt håndklæde og så når du sætter pullyhjul på skal de bare smørres med tynd symaskineolie f.eks. når du så har sat det hele sammen igen smør du kæden med f.eks. (finish line dry teflon lube) og så køre det hele som smurt smiley

  • Ole S
    Ole S Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #4   25. jul 2013 Mange tak for svarene Kasper.
    Så har jeg også noget at gå igang når jeg står op smiley


  • #5   25. jul 2013 ja det er jo det smiley


Kommentér på:
Muse-lyd (Endnu en)

Annonce