{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Ralf L
Ralf L
Tilmeldt:
31. aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33

Gode råd søges ! {{forumTopicSubject}}

Hej gutter, og gut'inder smiley

Jeg har lige købt mig en Trek Elite 9.7 Carbon 2012.
- Jeg er bare TOTAL ny på cykel området smiley

Så derfor søger jeg lidt gode råd, tips, og erfaringer.
- Jeg vil jo gerne undgå at ødelægge cyklen af, og få det bedste ud af tiden på cyklen smiley

Jeg tænker på sådan noget som vedligehold, hvilken kædespray der duer, hvilke dæk der er gode, tips til vask, nogle gode letvægts skærme? osv. osv. osv.. smiley

PS. Vil ikke hive den med i skoven før jeg har kørt et lille års tid eller to på landevejen. smiley

Alt modtages med et tak og et smil smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges !
  • Ralf L
    Ralf L Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
    #2   24. jul 2013 Mange tak for de hurtige og gode råd smiley

    Der er meget langt til den lokale cykelhandler, og han tager virkelig fat, når det skal betales, så håbede lidt på nogen kunne anbefale en god kædeolie/spray, som vil være god til kørsel på vej (og en til i skoven, hvis der er forskel?). Så vil jeg nemlig bestille den på nettet smiley

    Hvordan renser i kæden, hvis der sidder godt med "sort" olie og sand?
    - Vil rensebenzin kunne klare det?
    Eller er det et no-go, og der skal bruges noget andet? smiley

    Søger et bare letvægtsskærme, til at cykle i vådt vejr smiley
    - Ingen skærme er selvfølgelig lettere, men gider helst ikke blive alt for våd på røven, hvis der er vådt smiley


  • #3   24. jul 2013 Olie synes jeg ikke du skal tænke så meget over.. Jeg er lidt ligeglad på det område.. Bruger bare det billigste, så længe det ikke er sådan noget tyndt WD-40 ligende noget.. Det hjælper ikke noget smiley

    Skal du have skærme på, så bare køb et par skærme.. Du siger du er ny, så går jeg ikke udfra du kører seriøst, eller kører om noget der betyder noget.. Igen, "de bilige" uden de er alt for billige.. Man kan faktisk også få nogle der er lige til at klikke på/af.. Hva de hedder, og hvor man finder dem, pas.. smiley

    Ang renze-benzin: JA! Hvor sundt det er for cyklen ved jeg ikke, men jeg bruger det i hvertfald til min kæde.. Det tager det så let som ingen ting.. Kan anbefales..

    Udover det, så vil jeg bare sige du skal tæske cyklen! Behandl den med fornuft, pas, puds og plej den.. Når du har gjort det, så slæb den med på en mudderet tur i skoven, også om igen smiley Synes bestemt ikke du skal vente et år.. Kør nogle ture til du er tryg ved at cykle på den, som Kryll siger.. Men, jeg tør næsten love dig for du bliver grebet af det, bare ved første tur smiley

    Held og lykke med det, god vind!



  • Jørn H
    Jørn H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 61
    #4   24. jul 2013 med hensyn til kæden, pil den af og læg den i lampeolie, ikke tændvæske men lampeolie...det remser den rigtig godt, når den er ren så hæng den op så den kan tøre. Den kassette renser du ved f.eks at bruge et gammelt viskestykke som du bruger kanten af, stram kanten ud imellem hænderne og rens nede imellem tandhjulene ved at trække fra side til side. Monter baghjul og kæde igen og dryp en enkelt dråbe olie på hvert led... Jeg kan anbefale dig et rengøringskit som indeholder de ting du har behov til vask og smørring.... (link fjernet)


    profilbillede
  • #5   25. jul 2013 (link fjernet)

    et populært mærke til en ok pris.. du kan altid tjekke price runner for at se hvor de er billigst smiley


  • #6   25. jul 2013 Hvad kassetten og kæden angår, så afmonterer jeg min ca en gang om måneden og bader den i dieselolie, så er den som ny når du har blæst den tør igen.. Diesel skader ingen af delene

  • #7   25. jul 2013 Har du lidt miljømæssig samvittighed, så kig lidt på det her til vedligehold af biken smiley

    http://velob2b.com/green-oil/


  • #8   25. jul 2013 Du får intet ud af at køre på din MTB på landevej, det lære du ikke. noget af, kom ind i skoven med den ellers kan du lige så godt sælge den smiley og købe en landevejs cykel.
    En MTB er bygget til at blive brugt i skoven, find en nogle og køre sammen med, evt. den lokale klub, de tager med kyshånd imod nye folk, og kan give dig alt den viden du har brug for at kunne komme i skoven og have det sjovt

    Af skærme vil jeg anbefale dig Marsh Guard, de er små og tager lige det værste skidt og møg, men de sidder ikke og klapre løs som mange andre. og falder ikke af.



Kommentér på:
Gode råd søges !

Annonce