{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

D K
D K
Tilmeldt:
31. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1

Skift fra styrgear til stelgear. {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg er ved at kigge på at købe en brugt racercykel. Det er et forholdsvist gammelt stel men det har styrgear(sidder i bremserne). Jeg vil gerne på et tidspunkt kunne skifte gedebukkestyret ud med et mågestyr eller et helt lige styr.

Problemet er bare at lige nu sidder gearskiftet på styret.

Hvor besværligt og dyrt er det at få det ned på stellet?

Kan man muligvis ændre gearskiftet fra at sidde i bremsen til at have en 'normal' gearskifter siddende på styret? Hvis det andet viser sig at være for besværligt.

Der sidder lige nu en shimano 105 geargruppe på den cykel jeg kigger på, hvis dette er en oplysning der kan bruges.

Jeg har ikke styr på alle de forskellige cykel-termer og håber at i forstår hvad det er jeg spørger efter og kan hjælpe lidt, tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift fra styrgear til stelgear.
  • Alfons Å
    Alfons Å Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30
    #1   1. sep 2013 I gamle dage var nogle af stelskifterne monteret med en klemring rundt om stellet - i stedet for fast montering. Jeg tænker at du skal starte med at finde sådan nogle. evt- på Ebay.



  • Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 73
    #3   1. sep 2013 Du kan få alt op til 10-speed i hvert fald, så det er ikke noget problem.
    Du skal bare sikre dig at der er de 2 gevindstykker på siden af skrårøret. Der sidder sikkert et sæt kabelholdere nu. Hvis du afmonterer dem, kan skrårørsskiftere monteres direkte derpå.

    Ellers, smid et par billeder op af cyklen.


  • * Strøm *
    * Strøm * Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 3
    #5   13. okt 2013 Jeg har en GT Force fra 95-96 med rx100 gruppe på hvor jeg vil lave det omvendte af hvad du vil, jeg vil ha skiftet fra skrårøret og op i bremsegrebet..

    hvis du vil sælge de sti greb du har på kunne jeg godt være interesseret.


Kommentér på:
Skift fra styrgear til stelgear.

Annonce