{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

Magnus F
Magnus F
Tilmeldt:
22. mar 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 25

Forgaffel service {{forumTopicSubject}}

Hej CG, jeg synes min forgaffel er ved at have en smule modstand i frigangen eller hvad man siger. Jeg tænker jeg måske skal smøre den, eller er jeg forkert på den? Hvilken olie/lubricant skal jeg bruge?
Er en af disse tre gode?
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/stendec-crystal-fork-fluid/rp-prod112
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/stendec-easy-glide-fork-grease/rp-prod3150
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/weldtite-fork-oil/rp-prod7934


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel service
  • #1   8. nov 2013 1. hvilken gaffel?
    2. hvad er det helt præcist? Et rigtigt service hvor du skiller den ad, eller vil du bare smørre gaffelbenene?
    Du linker til 2*gaffelolie og 1*fedt til pakninger ifbm. service - vidt forskellige anvendelser.


  • Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 25
    #2   8. nov 2013 RST First Air SRL hedder gaflen. Jeg ved ikke hvornår man gør hvad? Den er 1½ år gammel og har ikke haft forgaflen til service andet end jeg har vasket den på stemplet. Ved ikke om den bare skal smøres eller den skal have fuld service.

  • #3   9. nov 2013 Et service vil sige at du skiller den ad, skifter (eller som minimum renser og smørrer) pakninger og skifter olien. Det ville den nok have rigtig godt af hvis den har kørt 1½ år uden.
    Men eftersom det er en RST-gaffel er det ikke sikkert det kan betale sig at bruge for meget tid eller for mange penge på den.


  • Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 25
    #4   10. nov 2013 Hvorfor kan det ikke betale sig?

  • #5   11. nov 2013 Fordi RST-gafler ligger i den billigere ende, så det kan godt være at det bliver svært at finde et service-kit til den, og selv hvis det lykkes er det ikke sikkert det kan betale sig at bruge for meget tid og for mange penge på den...

  • #7   11. nov 2013 What he said smiley

  • Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 25
    #8   11. nov 2013 Ved bare ikke om jeg synes det er en opgradering jeg vil lave da jeg kun bruger cyklen til hverdagsbrug. Hvad synes i?

  • #10   11. nov 2013 Hvis det er til transport har du slet ikke brug for en affjedret forgaffel - jeg ville enten skifte den til en fast forgaffel, finde en cykel der er bedre egnet til formålet eller låse forgaflen og lade den køre til den dør smiley

  • Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 25
    #11   11. nov 2013 Tror jeg vælger det sidste så smiley Nu er cyklen jo købt, og det ka være meget rart at ha affjedring i gaflen når man stejler osv. en gang imellem smiley

Kommentér på:
Forgaffel service

Annonce