{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.948 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Tilmeldt:
13. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Shimano gear/fodbremse {{forumTopicSubject}}

Har været ude og se på en Winther kangaroo cykel med 5 indvendige shimano gear med fodbremse. Syntes umiddelbart at der er meget frigang fra man har bremset til den tager fat igen i gearet når man træder igen for at få fart. Hvor meget er "almindeligt" og er det evt noget man kan spænde eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano gear/fodbremse
  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   13. jan 2014 Jo var nok sram så. For var med 5 gear.
    Er nok canemlighalv omgang før den bremser. syntes nemlig navnet ar lidt meget. Så hvis det var som navet var udslidt skulle jeg prøve og handle prisen lidt ned. Er der ellers noget man skal være obs på med sådan en cykel?


  • #3   13. jan 2014 Da det er en brugt cykel vi snakker om, så vil jeg mene at den trænger til en navrensning og opsmøring.

    Som du beskriver det, så lyder det som om at bremsepalerne på bremsekonus bliver holdt lidt tilbage grundet gammelt fedt + det vejret er koldt, så fedtet er ekstra tyk lige nu.

    Den burde bremse, mellem pedalarmene er vandrette og inden de står lodrette. smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   13. jan 2014 Syntes umilbart også det virker mere rigtigt at den skal bremse på en kvart omgang. sådan en nav rensning. Er det noget dyrt og besværligt? Cyklen er 8 år gammel

  • #5   13. jan 2014 Det afhænger af værkstedets timepris.
    Men vil gætte på 400-500kr.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   13. jan 2014 Var ikke slemt. Havde frygtet at det ville koste nogle tusinde.
    Købte cyklen.fik den for 6500 kr. Skal ha nyt bagdæk og slange, nye bremse klodser foran, ny velcro til p bremse. Som er ting jeg selv kan lave. Og så lige en cykelsmed der skal se på bagbremsen. Syntes jeg virker som en god handel.


  • #7   13. jan 2014 Så kan han vel næsten lige så godt smide dæk og slange på for dig, hvis du alligevel køber det hos ham.
    Det er begrænset, hvor meget arbejdsløn han vil tage for det, når han alligevel har hjulet af for rep. af bagbremse/service på nav smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   13. jan 2014 Er selvfølgelig rigtig. Havde nok alligevel købt et dæk hos ham da jeg ikke gider et Thansen dæk der er mørt efter 1 år

Kommentér på:
Shimano gear/fodbremse

Annonce