{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Klik pedaler. {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter hånden haft min cykel i godt og vel 1,5 år nu.
og tror det nu er tid til jeg vil have klik pedaler, men jeg har ingen ide om hvad man ser efter.. ?

Jeg er ikke en Prof så vægt siger mig ingen ting.

Det jeg har set rundtomkring er man kan få pedaler hvor det kun er til klik, men også andre hvor den ene side er klik og den anden er uden klik, altså Alm pedal.

Hvilket ville i anbefale for en som er ny i klik verdenen.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klik pedaler.
  • #1   20. jan 2014 Hvis det ikke er en hverdagscykel og du overgår til klik-pedaler, så kan du godt smide tanken om hybridpedaler af H.......! til
    Det er intet mindre, end røv irriterende kun at have en side på pedalen der kan klikkes ind i.

    Se dig om efter nogle "Look S-track" pedaler. Her går du absolut ikke galt i byen.

    PS. går ud fra det er til MTB!


  • #2   20. jan 2014 Jeg bruger ikke rigtig cyklen til daglig.. engang imellem gør jeg dog, men planen er af få en hverdags cykel også.. smiley

    ja det er MTB.. smiley

    Mange tak, det vil jeg da lige se min omkring efter.. smiley


  • #4   20. jan 2014 TIME ATAC

  • #5   21. jan 2014 Jeg begyndte med click pedaler sidste år. Jeg købte de billigste Shimano SPD pedaler. De var lidt svære at klikke i til at starte med, men de fungerer udemærket. Jeg valgte at købe billigt, for at se om det var noget for mig. Nu vil jeg ikke cykle uden:-)

  • #6   21. jan 2014 En mulighed er SPD de er rimelig fornuftige, og kan fås til en rimelig pris også, dertil kommer at de er temmelig vedligeholdelsesfri.

    alt kan man tilkøbe nogle trædeplader som let klikkes af og på.

    Kender ikke så meget til time og look, men er selv meget glad for Crankbrothers (de er dog bestemt ikke vedligeholdelsesfri smiley )


    profilbillede
  • #7   31. jan 2014 Mange tak alle sammen.. !!

    Er jeg glad for, jeg vil ud og se mig lidt omkring.. smiley


  • #8   31. jan 2014 S-track'en er jeg ikke særligt begejstret for.. Gik fra crankbrothers til s-tracken bare for at prøve noget nyt, og det var sgu et skuffende byt...:/ Var skide glad for crankbrothers... Men almindelig spd plejer det at være det de fleste bruger... også fordi de kan justeres i hvor nemme/svære de skal være at komme ind og ud af:)

  • #9   31. jan 2014 Der hvor du får mest value for money er med et par shimano XT pedaler, giver du dem en gang nyt fedt, 1 gang om året så har du et par gode solide pedaler i mange år

    De kan justeres hvor "hårdt" de skal låse, og hvis du bruger dem sammen med Shimano SM-SH56 klamper så kan du nemt komme ud af pedalen.

    Men hold dig fra kombi-pedaler de er en pestilens ude på sporet


  • #10   1. feb 2014 Mest for pengene som begynder - shimano m520, lidt tunge ja, men pålidelige, nemme at indstille og koster ikke alverden
    Men om det bliver en succes eller ej afhenger lige så meget af hvordan du får rettet klamperne ind som af pedalen, hvis du køber både sko & pedaler ved en cykelhandler er jeg sikker på at de vil hjælpe med montering og justering smiley


  • #11   12. feb 2014 jeg vil prøve at se efter lidt shimano udstyr, virker til det er det flest anbefaler..:)

  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 82
    #12   12. feb 2014 Jeg skiftede fra Shimano til Time ATAC koster ved bikecomponents.de € 69
    Det funker bare for fedt.
    Ingen problemer med mudder sne osv, man smutter lige i og hurtige at komme ud af.
    Så er de seriøst slidstærke og vedligeholdsfrie.
    Mit råd tjek Time inden du køber.


  • #14   22. apr 2014 Mange tak .. Dejligt at folk stadig giver gode råd..

    Har en ven der lige har fået de der " Crank bros.." piskeris som andre kalder dem.. syntes de er meget svære at "ramme" klikket i.. men måske bare noget man skal øve.. smiley

    Jeg har flere og flere gange nu hørt om Time atac.. så tak igen smiley


  • #15   22. apr 2014 MEN.. nu når der "kun" er to sider at klikke i, kan man så ikke være uheldig at man rammer en af de sider som ikke klikker..? eller vender de sig ret godt til foden. ?


Kommentér på:
Klik pedaler.

Annonce