{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

650B hjulsæt {{forumTopicSubject}}


Jeg overvejer meget dette hjulsæt til min Pronghorn.
Vil de være holdbare nok til en god blanding af XC løb, hverdagsture i skoven og f.eks Harzen ture ( hård kørsel)?
Jeg vejer omkring 75 kg.
Planen er de skal køre Rocket Ron 2.1 eller Racing Ralph 2.1.
Jeg kan ikke helt vurdere om det er et stift hjulsæt eller det er blødt som smør.
Synes bare det virker let med 1400gram totalt nemlig.

http://superlight-bikeparts.de/Novatec-101-American-Classic-101-650-B-275-Zoll-275-American-Classic-MTB-rims-XC-Laufradsatz

mvh Frank


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  650B hjulsæt
  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #2   27. feb 2014 Min egen personlige tommelfinger regel er at alu hjul som er nede under 1500g vil være bløde. Ved ikke med pris men de skal være ok dyre hvis de skal holde tænker jeg... Carbon hjul i 1400g er en anden sag. Kan ikke lige se hvilke hjul det er på min mobil, da linket bare føre mig til deres start side

  • #3   27. feb 2014 American Classic 101 er blevet rost I test, af rytter med en vægt på 65kg. Men som jeg husker det var det til XC brug, og ikke Harzen ture ( hård kørsel). Læst I MTB blad en gang.

    Der står de kan bruges til enduro og en max vægt på 100 kg. ??? Det tror jeg ikke rigtig på.
    Hjulsæt til under 3000 Dkr. og 1400g kan I min verden ikke holde til enduro. Men det er jo bare min mening.


  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #4   27. feb 2014 Har det også sådan jacob S smiley billig og let = mangler styrke

    Man plejer at sige:

    STÆRK
    LET
    BILLIG

    Vælg 2... Så stærk og let... Så det ikke billigt smiley

    Har selv lige købt American classic wide lightning og glæder mig til at teste dem. De er forholdsvis lette og meget brede som skulle give en god udnyttelse af dækmønstret... Men for a holde dem lette og stærke har man reduceret højden på fælgen for at gøre fælgkantet stærkere.... Må vi se hvor længe de holder smiley


  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #6   27. feb 2014 Var ikke klar over det var ham som havde sagt det. Men siger jo bare lidt om at det ikke kommer ud af den blå luft, at man nu til dags, stadig bruger det udtryk.

  • #7   27. feb 2014 Tak for input smiley

Kommentér på:
650B hjulsæt

Annonce