{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Er kassetten slidt? {{forumTopicSubject}}

Min krank er slidt til smadder, min kæde også; men hvordan vurderer i min kassette? Jeg regner med at bytte krankboks ud med en ny evt. SLX 2x10, XT 2x10 eller en Truvativ 2x10 som der sidder på nu. Så skal der en ny kæde til, gerne en KMC X10 igen, evt. en "SLX-kæde"... ville i mene, at jeg bør skifte kassetten også?
http://www.cykelgalleri.dk/album/storbilledevisning/7434-mine_smaa_problemer___


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er kassetten slidt?
  • #1   2. apr 2014 100% sikker på at den også er slidt, hvis alt det andet er slidt. Du får aldrig en ny kæde til at køre på den.

  • #2   2. apr 2014 Som Jakob siger.. Byt til nyt


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #3   2. apr 2014 Vil også sige byt til nyt. Min så heller ikke slidt ud, men efter at jeg fik nye klinger og kæde begyndte den at kamme over, så endte med at få den skiftet også.

  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #4   2. apr 2014 Sram og shimano er ikke kompatible i forhold til kranksæt og krankbokse.
    Hvis kæde og klinger er døde, så er kassette det helt sikkert også!

    Hvis det var dig, som cyklede sammen med Frank og mig i Aabenraa for et par måneder siden, så send mig en pb, så skal jeg nok hjælpe med at få bestilt de rigtige dele og eventuelt skifte delene, så du er klar til forår og sommer.

    Vh Peder (med den røde Epic)


  • #5   3. apr 2014 Køb det alligevel, for hvis kassetten ikke er nedslidt, bliver den det nok snart, så du kan lige så godt bestille den, så har du den på lager.

    /Kasper N.


  • #6   3. apr 2014 - I øvrigt kan jeg klart anbefale en kombination af Sram kassette og kmc kæde til en shimano gruppe. Kører med det på både racer og mtb, og synes klart levetiden er længere.

Kommentér på:
Er kassetten slidt?

Annonce