{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Er det muligt at ombygge min vintage Gaint 12 gear til 14 gear {{forumTopicSubject}}

Tænker på shimano rsx 7 bremse / skifte greb og 7 tandhjuls kassette, istedet for det nuværende Down tube skiftere og 6 tandhjuls kassette.

Er det en umulig plan ?
Skal måske nøjes med hvad den har nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det muligt at ombygge min vintage Gaint 12 gear til 14 gear
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   4. apr 2014 Hvor bred er cyklen i baggaflen, 126 mm eller 130 mm

  • #3   4. apr 2014 Har lige været ude at måle og der er 130 mm mellem baggaflerne

  • #5   4. apr 2014 Skal være ærlig jeg aner ikke hvad der er muligt så det var bare lige hvad jeg stødte på, kunne være jeg istedet for skulle spørge om hvad der er muligt.

  • #7   4. apr 2014 Hvordan ser jeg det ?

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #8   4. apr 2014 Du kan godt bygge din cykel om til flere gear, og sti skiftegreb.
    Hvis din baggaffel er 130 m bred kan du faktisk gå helt op till 22 gear 11 speed.
    Men det er ikke helt billigt.
    Du skal bruge nye bremse/skiftegreb ny bagskifter ny cassette ny kæde og ny cassettebody, eller evt nyt baghjul.
    Hvis du vil skifte til mere end 8 speed (8 tandhjul på cassetten) skal du også have nye klinger til dit kranksæt og ny forskifter.
    Overvej nøje om det er værd at ofre så mange penge på din cykel, eller om det er smartere at købe en anden cykel


  • #9   4. apr 2014 Vil så prøve om jeg kan finde noget brugt evt. fra nogen som har opgraderet, tror jeg vil nøjes med at gå op i 8 speed så

  • #12   4. apr 2014 Kunne du evt linke til det ?

  • #14   4. apr 2014 DaveB.
    Hvad ville være det rigtige at montere hvis man vil opgraderer ?


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #16   4. apr 2014 På dette link kan du se de dele du skal bruge
    http://www.cxp.dk/sti-st-2400-slv-8-gear.aspx
    Du skal så også have en ny kassette body til dit gamle hjul plus en redishing af hjulet.
    Eller et nyt baghjul med body til 8-10 speed


  • #18   8. apr 2014 (link fjernet)

    Måske det her er en mulighed ? Komplet og nyt


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #19   8. apr 2014 Det er en mulighed, men den du linker til er med trible kranksæt, er det det du ønsker ?
    Forskifteren er til pålodning, hvis ikke der pålodning til forskifter på din giant, skal du have et ekstra beslag, for at du kan montere forskifteren.
    Dit gamle baghjul kan ikke monteres med en 10 speed kassette.
    Det nemmeste og billigste vil nok være at købe et nyt baghjul beregnet til 10 speed


  • #20   8. apr 2014 Hvordan ser man at det er til på lodning (jeg skal bruge med beslag), tanken er også nye hjul

Kommentér på:
Er det muligt at ombygge min vintage Gaint 12 gear til 14 gear

Annonce