{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.646 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Tilmeldt:
31. jan 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51

knækket kæde mtb grr.... {{forumTopicSubject}}

Har lige fået nye klinger, kassette og kæde ( http://www.cykelgear.dk/reservedele/kaeder/kaeder-til-udvendige-gear/kaede-shimano-hg74-slx-dyna-sys-10-speed ) på min mtb, men allerede på 2.tur knækker jeg kæden, kan det virkelig være rigtigt at den ikke kan holde??
Hvilken kæde bør jeg købe, som kan holde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knækket kæde mtb grr....
  • #1   10. apr 2014 Nej, den burde absolut ikke knække, det er en ganske fin kæde du linker til.

    er den desideret knækket, eller gået op i samleleddet ?


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #3   10. apr 2014 Det var ikke samleledet som gav op, den knækkede midt på. Og den var vendt rigtigt, med tallene udad.

  • #4   10. apr 2014 Var det midt i et gearskifte?

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #6   10. apr 2014 Det var vist lige efter et gearskift, skulle til at træde igennen.
    men kan da bare glæde mig over, at det ikke gik ud over testiklerne også smiley


  • #7   10. apr 2014 Alle kan knække en kæde ny som gammel hvis man skifter forkert.

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #8   11. apr 2014 Skrev til cykelgear.dk i går aftes. Ualmindelig god og hurtig kundeservice, det var ikke noget som de havde oplevet før, så de sender mig en ny.
    Håber at den holder bedre smiley


  • #9   12. apr 2014 9/10 gange er det fordi du skifter gear med belastning , bestem dig inden bakke hva klinge du vil køre op i - skift så gear på kassetten , på vej op , hvor du tager belastningen af ... så kan kæden holde til næsten alt smiley

  • #10   12. apr 2014 Det sker desværre engang i mellem - dette skete i torsdags da jeg var ude og træne og skulle sætte i gang(landevej) - kæden er en KMC X10sl og havde kørt ca. 400km.
    De 4 store (shimano, Sram, Campagnolo og KMC) laver jo millioner af kædeled hver måned så selvom det måske er under en promille der knækker/bliver ødelagt så er det ikke en unormal ting, det er bare noget lort når det sker for en selv - kvaliteten skal du ikke være bange for


    profilbillede
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #11   12. apr 2014 Så røg der en sram kæde fra den lokale cykelpusher i dag smiley
    Trådte også igennem da det skete, men hvad fan kan der være galt?
    Den har nye klinger og kassette i god kvalitet.
    Da den knækkede var kæden rimelig ret, intet skævt træk


    profilbillede
  • #12   13. apr 2014 Er det når du skifter gear Op ad bakke ?????


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #13   13. apr 2014 Nej, det er ikke ved gearskift, men har fået at vide, at jeg måske kører i for højt gear op ad bakkerne

  • #14   13. apr 2014 Det er bullshit. Kæden skal sgu kunne holde til fuld power fra en "amatør" rytter. Du har været møg uheldig, eller også vejer du mega meget:)

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #15   13. apr 2014 Vejer 82kg

  • #16   13. apr 2014 Og kæde og kassette passer sammen? tænker om kæden er for bred ect.
    er der nogen tegn/mærker på kassetten som kunne antyde at hvad der går galt? for hvis det kun sker ved brug af en klinge på kassetten kan den jo skiftes ud. Er der de rigtige spacers på? ect.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #17   13. apr 2014 Det er 10 speed kæde så det er rigtigt nok.
    kassette, klinger og kæde er skiftet hos den lokale cykelsmed


  • #18   13. apr 2014 Du skifter helt sikkert med alt for meget press på pedalerne.

    Den knækker ikke bare uden videre. Det kommer efter hånden som du får skiftede med alt for stort tryk på. Det starter måske med en lille skævhed på et led som stille og roligt arbejder sig i stykker før eller siden når du så lægger mest press i pedalerne så ryger den.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
    #19   13. apr 2014 Har også kørt Mtb for nogle år siden, så helt grøn er jeg ikke.
    Og nej, har ingen belastning på pedalerne under gearskift


  • #20   15. apr 2014 En kæde knækker ikke bare ved normal belastning. Det sker kun ved spidsbelastninger ved gearskift. Måske kan det ske en enkelt gang på grund af komponentfejl. Hvis man har oplevet det mere end en gang, bør man nok kigge på sit gearskift.

    Har selv en kammerat der smider en kæde i ny og næ og det er ikke komponentfejl selv om han siger således.

    Kæderne er jo designet til 120kg+ på mindste skive foran.


Kommentér på:
knækket kæde mtb grr....

Annonce