{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram Force skiftegreb virker ikke
  • #1   19. apr 2014 Husk at kablet skal op over den lille not lige inden du spænder bolten.

    Hvis ikke den er op over, vil din forskifter og greb ikke virke.


  • #2   19. apr 2014 Kablet sidder som det skal. Jeg har prøvet, at mærke på kablet midt på stellet (har udvendig kabelføring), og der sker ikke noget. Kan man rense sig ud af problemet?

  • #3   20. apr 2014 Og det har virket før med det gamle kabel uden at du har flyttet på noget?

    Er grebet låst fast?
    Eller kan du bare klikke igennem index uden at kablet bliver trukket?


  • #4   20. apr 2014 Jeg kan godt klikke det igennem index, men uden kablet bliver trukket. Hver gang siger det klik, men der sker ikke noget.
    Det stoppede med at virke, med det gamle kabel, så jeg troede at det vil hjælpe, hvis jeg skiftede kablet..


  • #5   20. apr 2014 Hvis man kigger ind i grebet der hvor kablet stikkes igennem ......
    Når kablet er trukket helt igennem og der er sat yderkabel langs styret ned til stellet,
    så skal grebet være i nederste position når kablet monteres på forskifteren.

    Hvis grebet virker, skal det trække kablet 1 index hver gang grebet aktiveres.
    (hvis grebet har været i øverste position, vil kablet blive mere og mere slapt fot hver index)

    Jeg har før hørt om problemer på venstre grebet, og der har været fabriksombytninger. Men om dit greb stadig er inden for garanti? det er selvfølgelig afgørende.

    Jeg tror desværre indmaden i grebet er gået kaput.

    1354,- for et sæt hos CRC fri fragt.
    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/sram-force-10-speed-shift-brake-lever-set/rp-prod40334


  • #6   20. apr 2014 1354 for et enkelt greb, var det smiley
    2709 for et sæt


  • #7   20. apr 2014 Hej - tak for svaret. smiley Jeg har prøvet at skrive til CycleServiceNordic i håb om, at de kan hjælpe..

  • #8   21. apr 2014 #5 Jeg havde lignende problemer, da jeg installerede nye kabler på mit gamle Sram Force system. Jeg opdagede efter noget tid, at skiftet ikke var i den rette position inden jeg strammede kablet. Det er svært at forklare, men på højre greb var det tydeligt at grebet var i den rette postition - dette var dog ikke specielt tydeligt på venstre greb, så du er nød til at prøve dig frem.

  • #9   21. apr 2014 Hej Morten. Tak lige så for dit svar. Men jeg tror som BeOne777 skriver, at indmaden er kaput - desværre

  • #10   21. apr 2014 #9 Det var også min første indskydelse da jeg skiftede kabel. Ja, faktisk var grunden til kabelskiftet, at jeg ikke kunne få grebet til at skifte ordentligt. Jeg ved ikke om indmaden på dit greb er defekt - Har også hørt at der er flere der har haft problemer. Håber du finder en løsning smiley

Kommentér på:
Sram Force skiftegreb virker ikke

Annonce