{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

Hjælp til krank på Cube Hyde {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg døjer noget med kranken på en Cube Hyde SL. Ca. denne model: (link fjernet)

Jeg har fået skiftet kranken én gang, da den gik efter 14 mdr. Så fik jeg den skiftet, men måtte selv punge ud, da cykelhandleren ikke var til at hugge og stikke i ang. dette. Den blev jo så skiftet med en magen til den anden, og nu er denne så kørt i smadder. Ca. samme alder.

Jeg har ikke den store forstand på kranke, men af alle de cykler jeg har haft, er det første gang jeg oplever det som et problem.

Mit spørgsmål er så: Kan man montere en krank som kan holde mere end 12-14 mdr. på sådan en Cube Hyde SL.

Hvis der er noget jeg mangler at oplyse, så sig endelig til.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til krank på Cube Hyde
  • #1   25. jun 2014 måske bliver du nød til at op i en nåde dyre krank hvis du træder de andre i stykker

  • #2   25. jun 2014 Det er ok med mig. Men jeg mangler noget mere konkret såsom mærke og model på kranken.

  • #4   26. jun 2014 Det er en hverdagscykel, ja. Der køres ca. 15 km dagligt i alt slags vejr. Den vaskes sjældent. De forrige cykler jeg har haft, har det ikke været et problem på (Centurion, kildemoes osv.) fælles for disse har dog været at de har alle kostet det halve af denne cykel. Det er én af de ting som undrer mig. Normalt siger man jo at pris og kvalitet hænger sammen, men...

    Måske er der bare noget grund læggende jeg ikke forstår ved kranke. Hvorfor skal den skylles efter hver brug? Cykelhandleren sagde det samme, altså at den skulle skylles efter brug, jeg var nede og klage. Det var der sjovt nok ingen der snak kede om da jeg købte cyklen...


  • #7   27. jun 2014 @Dave B, ja ok, overdrivelse fremmer forståelsen. Hvis det havde været regnvejr eller sne, så sagde han at jeg skulle jeg skylle området omkring kranken med vand. Argumentet var at sammen med vandet trænger sand og salt ind i kranken og smadrer den. Jeg tænker så, ok.. men hvad sker der så når jeg skyller kranken MED VAND! ...

    @Cato Jeg kører i hvert fald på bakke hver dag. Fra centrum af Aarhus til Skejby og tilbage igen. Der er jf. Endomondo 106 højdemeter i forskel.


  • #10   29. jun 2014 #9 Bare fordi han rådede mig til det er det ikke ensbetydende med at jeg gjorde det. Se mit svar i #7.

    Har jeg forståret jer korrekt, at det er bare noget man må acceptere, at skulle skifte krank hvert år?


Kommentér på:
Hjælp til krank på Cube Hyde

Annonce