{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

HJÆLP !!! dæk vil ikke passe !!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skifte dæk på min stedmors rusthest fra kvickly

Der sad 700x35c på

Men de passede på ingen måde de nye jeg købte, har siden hen prøvet med 28 og nu også 22 i breden, og stadigvæk vil de ikke passe, det er som om din indre diameter, som normal er 622mm er for stor. Når jeg pumper dækket på, "hopper det af" et sted hver gang. altså som om den indre diameter skulle være 10-20 mm mindre. Men kan det virkelig passe en Mustang dame cykel køre med 27" hjul, altså 609mm i diameter ? for 26" hjul er det 100% sikkert ikke da vi så er nede i 559mm

Nogle der kan hjælpe her, er ved at springe i luften over at jeg nu har været ude og ombytte dæk 3 gange, og det stadigvæk ikke fungere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !!! dæk vil ikke passe !!!
  • #1   14. aug 2014 Du skal holde den i 700 x XXc - men nok ikke smallere end 28 mm, hvis den er født på 35mm.

    Hvis det er en Kvickly cykel, er det nok en enkelt bundet fælg - der er ikke nær så godt "styr" på dækket som ved en dobbelt bundet fælg.

    Fremgangsmåde for montering:

    - monter den ene side af dækket på fælgen
    - pump lidt luft i slangen, og monter den i dækket ( hvis det er DV ventil, skal du lige have ventilen gennem fælgen inden du pumper luft i :))
    - sæt den anden side af dækket på plads
    - tryk ventilen op i dækket, så den ikke ligger i klemme
    - pump lidt mere luft i
    - tjek at den streg der er på dækker rundt langs fælgkanten følger fælgen med samme afstand hele vejen rundt - på begge sider ! - gør den ikke det, skal du vride dækket på plads
    - pump noget mere luft i, mens du holder øje med at dækket bliver siddende korrekt!

    - virker ovenstående ikke, hjælper du stedmor ned til den lokale cykelhandler, så hun kan få en fornuftig cykel istedet smiley

    Go' arbejdslyst!



  • #2   14. aug 2014 Tak for det Kasper, det prøver jeg i morgen, har bare skiftet dæk massere af gange, og er aldrig kommet på det her problem smiley

  • #3   15. aug 2014 Er ved at gå helt af nok over det dæk her.

    Her på billedet kan du se at det er for stort, selvom det er samme størrelse som det der sad på, bare smallere


  • #4   15. aug 2014 Er ved at gå helt af nok over det dæk her.

    Her på billedet kan du se at det er for stort, selvom det er samme størrelse som det der sad på, bare smallere


  • #5   15. aug 2014 Kan forresten sætte dækket helt på uden brug af dæk jern smiley

Kommentér på:
HJÆLP !!! dæk vil ikke passe !!!

Annonce